ARQUITECTURA MODERNA A LA SALA LOCAL

En els últims anys la ciutat de Lleida ha incorporat a la seva fisonomia noves construccions i rehabilitacions d’edificis que destaquen pel seu disseny arquitectònic. Hem passat de la recuperació del centre Històric, a l’expansió dels diferents barris amb edificis i espais singulars dissenyats per arquitectes de renom.

Entre aquestes noves construccions hi destaquem l’edifici del Parc Científic i Tecnològic agroalimentari, el Nou Pont de Pardinyes, la Llotja, el Campus Universitari de Cappont, el Museu de Lleida…

Si voleu conéixer aquestes noves construccions i equipaments, a la Sala de Col·lecció Local hi trobareu un expositor amb una mostra de documents d’arquitectura moderna a la ciutat de Lleida i província.

Llibres:

El Centre Històric, encara un repte, d’Eloi Juvillà Ballester i Jordi Clariana Laurel.
Descubrir Lleida, de Jaume Porta Casanellas.
I, II i III Mostra (diferents volums) d’Arquitectura a les Terres de Lleida.1999-2003, del Col.legi d’Arquitectes de Catalunya. Demarcació de Lleida.
Álvaro Siza en la Universidad de Lleida, de Maria-Pau Cornadó i Jaume Porta.
La Llotja de Lleida, editat per l’Ajuntament de Lleida.
Concurs de construcció d’un aparcament subterrani i remodelació de la plaça Ricard Vinyes de Lleida, editat per l’Ajuntament de Lleida.

I altres llibres de l’arquitectura moderna a Catalunya en general.

Revistes:

Cappont, números 106 i 107.
Dau, números 26 i 27.
News Lleida, números 57 i 58.
Enginyers, números 19 i 24.