Novetats sobre la Guerra Civil espanyola a la Biblioteca

La Guerra Civil espanyola és un dels episodis de la història del s. XX que més interés desperta a molts usuaris de la Biblioteca. Per això, tant a la Sala d’Adults (1a planta) com a la Sala de Col·lecció Local (2a planta) hi trobareu una secció dedicada a aquest tema.

Avui, però, us mostrem un llistat amb les incorporacions més recents de materials sobre la Guerra Civil que hi ha hagut a la Sala de Col·lecció Local, per conèixer fets que van succeïr a les nostres terres durant aquell període.

Bergés Saura, Miquel Àngel. Memòria als oblidats : Marcel·lí Cid, Isabel Cid, Antoni Briansó, Aureli Senar, Eleuterio Jaén, Antolín Jaén, Jaume Escalé. Lleida : Ajuntament de Lleida, 2010.

Cambra fosca 1936-1946 : imatges de Catalunya dels fotoperiodistes Brangulí [catàleg de l’exposició]. Barcelona : Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, DL 2010.

Graneri-Clavé, Mario. Mi madre, “La Juana” : relato de un exilio. Lleida : Milenio, 2010.

La Guerra Civil a la Ribagorça : textos i pensaments sobre la República, la guerra i l’exili al Pirineu. Pont de Suert : Centre d’Estudis Ribagorçans ; Lleida : Pagès, 2010

Hurtado, Víctor. Atles de la Guerra Civil a Catalunya. Barcelona : DAU : Universitat de Barcelona, Centre d’Estudis Històrics Internacionals 2010.

Marín, Progreso. Exili : testimonis sobre la Guerra Civil, els camps i la resistència al franquisme. Lleida : Pagès, 2010.

Montellà, Assumpta. Pa, crosta i molla : la guerra civil vista per les dones de les Garrigues. Lleida : Pagès, 2011.

Rubio Ruiz, Daniel. Alcoletge, testimonis i vivències : la Guerra Civil Espanyola en un poble del front del Segre. Alcoletge : Ajuntament d’Alcoletge, 2011.

Teixidó i Serrat, Ambròs. La Meva batalla de l’Ebre. Artesa de Lleida : l’Ajuntament, 2011.

Vinyet Estebanell, Josep. Diari de guerra d’un requetè català als fronts del Segre, del Pallars de l’Ebre i de Llevant. Tremp : Garniseu, 2010.

Recordeu que si voleu saber més sobre aquest tema, i especialment sobre tot allò relacionat amb la ciutat de Lleida i els pobles de la província, trobareu aquests documents i molts més a la Sala de Col·lecció Local.

Un pensament sobre “Novetats sobre la Guerra Civil espanyola a la Biblioteca

1. Hola,
    ho trobo una iniciativa molt interessant. Hem de conèixer més el què va passar durant els anys de la Guerra Civil a Catalunya. Recentment vaig visitar uns refugis antiaeris a Barcelona, el refugi 307 (Hola,
    un vídeo molt interessant, el tema dels bombardeigs a Barcelona durant la Guerra Civil no són massa coneguts. També estan molt bé les visites als refugis antiaeris de la ciutat, com el refugi 307.

Aquí hi ha una ruta que parla de tots aquests bombardejos i dels refugis que es van construir a l’època:
    http://www.femturisme.cat/ca/ruta/refugis-antiaeris-barcelona/). No ho coneixia i em va semblar molt interessant.
    Petons!

M'agrada