La fruita de Lleida

La Sala de Col·lecció Local us convida a visitar la seva nova mostra de llibres sobre la fruita de Lleida.

És temps de fires i sobretot de fruita, recordem la recent fira de “Fruiturisme” a Aitona on a més a més del préssec, la nectarina i el paraguaià es va donar a conéixer una nova varietat: la platerina.

El mes de setembre se celebra la fira agrària de Sant Miquel a Lleida i la Sala de Col·lecció Local de la Biblioteca ha preparat una nova mostra de llibres i altres materials referents a aquest tema per fer un petit homenatge a la nostra fruita.

Hi trobareu des de receptaris fins a contes infantils, passant per publicacions d’edicions anteriors de la Fira de Sant Miquel.

-Productes de la terra. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca. Barcelona 2003.

-Babot, Daniel et al. L´agricultura a les terres de Lleida en el segle XXI.

Lleida: Diari La Mañana, 2010.

-Castells i Granés, Enric. Fira de Lleida. Lleida: Ribera & Rius, 1995.

-La cocina y las rutas de la fruta de Lleida. Lleida: Ajuntament de Lleida…2005.

-La cuina de la fruita de Lleida. Lleida: Pagès, 1999.

-Gómez i Barbosa, Josep i Morell i Bitrià, Josep M. La cuina de les figues. Lleida: Pagès, 2007.

-Morell, Josep M. Els fogons de Lleida. Lleida: Pagès, 2010.

-Ribera i Gabandé, Enric. Cuina i fruita a Lleida, 1990. Cocina y fruta de Lleida. Editorial Ribera & Rius 1993.

-Senpau Jové, Pilar. Els fruits de l’horta de Lleida. Lleida: Diari La Mañana, 2005.

-Senpau Jové, Pilar; Malca, Sandra. La lluna i les peres de l’alegria. (Contes amb gust de fruita). Lleida: Pagès, 2007.

-Senpau Jové, Pilar; Malca, Sandra. El Jordi i  l’aroma del préssec. (Contes amb gust de fruita). Lleida: Pagès, 2007.

-Senpau Jové, Pilar; Malca, Sandra. El Nil i els colors de la poma. (Contes amb gust de fruita). Lleida: Pagès, 2007.

Us convidem a visitar-la!