El Taj Mahal a la revista Sàpiens

L’hemeroteca us recomana la revista Sàpiens.

“El Taj Mahal, un poema en marbre”

Una vegada passat l’estiu molts de nosaltres encara estem pensant en els viatges que hem fet i en els que ens agradaria fer les properes vacances.

Si encara no heu anat a l’Índia us recomanem la lectura de la revista Sàpiens del mes de setembre, número 107, on  apareix un article sobre una de les set meravelles del món: el Taj Mahal.

Cap explicació, dibuix, escrit o fotografia prepara el visitant per a l’experiència de veure el Taj Mahal en directe. Es miri com es miri, és una de les construccions més belles del món, un monument icònic de la humanitat i un símbol de la riquesa cultural de la Índia.

El Taj Mahal és un gran mausoleu a la ciutat d’Agra a la vora del riu Yamuna. El va fer construir l’emperador mogol Xa Jahan en honor a la seva difunta esposa, l’emperadriu Arjumand Banu Begum.

És considerat el més bell exemple d’arquitectura mogola, que sol combinar elements d’estil islàmic, persa, indi i turc.

Va ser erigit entre el 1631 i el 1654 i es calcula que van caldre uns 20.000 homes per construir-lo. Tot i que la part més coneguda del Taj Mahal és el mausoleu cobert per una cúpula de marbre blanc, de fet es tracta d’un conjunt d’edificis integrats.

És un article interessant dins d’una revista d’història de prestigi.

Podeu trobar-la a l’Hemeroteca, a la planta baixa de la Biblioteca.