Novetats de Sant Jordi de Col·lecció Local

Avui us presentem el llistat de novetats literàries que la Sala de Col·lecció Local ha incorporat al seu fons amb motiu de la diada de Sant Jordi. Al llistat hi trobareu obres de ficció i no ficció escrites per autors i autores locals, així com obres que tracten sobre diversos aspectes de la ciutat Lleida i la seva província. Per últim hi trobareu les obres facsimilars recentment incorporades al fons de reserva.

Tot de Lleida (Pati Àrea Infantil i Juvenil)

•    Aldomà i Buixadé, Ignasi. La Batalla per l’aigua: una proposta per superar els desconcerts hídrics… Lleida: Pagès, 2012.
•    Artigau i Queralt, Marc. Caixes. Lleida: Institut d’Estudis Ilerdencs, 2011.
•    Coll, Pep. Llegendes d’arreu de Catalunya. Barcelona: La Galera, 2012.
•    Cortadellas, Xavier; Pujadó, Judit. Els Pobles perduts: 30 indrets oblidats de Catalunya. La Bisbal d’Empordà: Sidillà, 2012.
•    Fabregat, Rosa. La Temptació de vol: obra poètica II (1994-2011). Lleida: Pagès, 2012.
•    Montagut i Jaria, Fèlix. La Seu Vella a escaire i cartabó. Lleida: Xavier Galitó Sanfeliu, 2011.
•    Pané, Francesc. El Vol de les papallones. Lleida: Pagès, 2012.
•    Prim i Serentill, Josep M. Contra la Franja: crònica de l’agressió a la llengua, al Bisbat i al Museu de Lleida. Lleida: Pagès, 2012.
•    Roure Blàvia, Eduard. L’Última badia. Lleida: Pagès, 2012.
•    Segura Radigales, Joan Ramon. Segrià: 17 excursions a peu. Valls: Cossetània, 2012.
•    Sistac, Dolors. Temps de llucar: segona memòria I, 1922-1947. Lleida: Pagès, 2012.
•    Skórnicka, Aneta; Garreta, Francesc. Yo, tú, nosotros, todo: crónica de un viaje de ida y vuelta a Sudamérica. Lleida: els autors, 2011.
•    Torres, Roger (ed.). ¿Per què volem un estat propi?: seixanta intel·lectuals parlen de la independència de Catalunya. Lleida: Pagès, 2012.
•    Vidal i Alemany, Xavier. Els Elefants interiors i altres contes. Lleida: Pagès, 2011.
•    Vidal, Vidal. Nit endins. Lleida: Pagès, 2011.
•    Villanueva i Perarnau, Muriel. Poemes sense punts de goma. Lleida: Institut d’Estudis Ilerdencs, 2011.

Sala de Col·lecció Local (2a planta)

•    Ballester i Castellet, Josep. Memòries d’un emboscat: testimoni d’un noi amagat a la Catalunya interior durant la Guerra Civil. Lleida: Pagès, 2011.
•    Bosch Meda, Jordi. L’Estat del malestar: una anàlisi de l’actual crisi immobiliària, financera i social. Lleida: Institut d’Estudis Ilerdencs, 2011.
•    Calvet Bellera, Josep; Rieu-Mias, Annie; Riudor Garcia, Noemí. La Batalla del Pirineu: xarxes d’informació i d’evasió aliades al Pallars Sobirà, a l’Alt Urgell i a Andorra durant la Segona Guerra Mundial. Tremp: Garsineu, 2011.
•    Castell i Granados, Pau. Un judici a la terra dels bruixots: la cacera de bruixes a la Vall Fosca: 1548-1549. Tremp: Garsineu, 2011.
•    Hac Mor, Carles. Obra completa punt u. Lleida: Pagès, 2011.
•    Mercadal, Oriol; Quílez, Enric; Botey i Guarro, Mia (il.). Petita flora de la Cerdanya i del Parc natural del Cadí-Moixeró. La Seu d’Urgell: Salòria, 2011.
•    Miró, Alexandre. Les Truites als estanys dels Pirineus: tradicions, vivències i implicacions per a la conservació. Lleida: Pagès, 2011.
•    Monjas Trinitarias de Suesa. Monjas Trinitarias de Avinganya. Monacato femenino medieval: colección documental. Lleida: Milenio, 2011.
•    Montañà i Buchaca, Daniel. Los Hospitales carlistas del Principado de Cataluña (1833-1840). Valls: Lectio, 2011.
•    Núñez Astrain, Iñaki. L’Esquí nòrdic a Catalunya: 65 passejades amb esquís. Valls: Cossetània, 2011.
•    Planes i Closa, Josep M. Els Montserrat i els Grimau de Tàrrega (segles XVI-XIX): noblesa, rendisme, gestió patrimonial i protagonisme públic. Tàrrega: Ajuntament de Tàrrega, Museu Comarcal de l’Urgell, 2011.
•    Resurrecció i altres narracions: recull de contes del premi Vent de Port 2011. Lleida: Pagès, 2012.
•    Sabaté, Flocel (dir.). Curs Internacional d’Arqueologia Medieval (4t : 2010). Arqueologia medieval: els espais de secà. Lleida: Pagès, 2011.
•    Suescun, Xavier. El Llop de Montamara. Barcelona: Viena, 2011.
•    Vilaseca, Noemí. El Bisbe Novell: qui és i què pensa el prelat de Solsona. Lleida: Pagès, 2011.
•    Zambudio Díaz, Miquel. La Paca: retrat d’una dona emigrant. L’autor, 2012.

Fons de Reserva (magatzem)

•    Cock, Henrique. Hispaniae nova delineatio [Document cartogràfic]: cum antiquis et recentioribus nominus. Madrid: Círculo Científico, 2007.
•    Libro de horas de Luis de Orleans. Barcelona: M. Moleiro, 2001-2002.
•    Mapa de la ciudad de Solsona [Document cartogràfic]. Barcelona: Institut Cartogràfic de Catalunya, 2008.
•    Teixeira, Pedro. Compendium geographicum. Madrid: Círculo Científico; Uppsala: Uppsala Universitet, DL 2007.
•    Tschaggeny, Edmond. Atlas d’anatomie de l’espèce bovine. Madrid: Ministerio de Defensa, Dirección General de Relaciones Institucionales: ANEMBE, 2011.