Ray Bradbury, un mestre de la ciència ficció

El passat dimecres dia 6 de juny va morir Ray Bradbury als 91 anys.

L’escriptor nord-americà, especialment conegut per les seves obres de ciència ficció i fantasia, va demanar que a la seva làpida funerària al Cementiri Westwood Village Memorial Park, s’hi afegís l’epitafi Autor de Fahrenheit 451”.

Entre les obres més celebrades de Ray Bradbury trobem clàssics com Fahrenheit 451 (1953) i Cròniques marcianes (1950). Bradbury destacava pel seu caràcter autodidacta i per la passió pels llibres i les biblioteques, un dels espais que més freqüentava tant en la seva joventut com al llarg de la seva vida adulta.

Algunes de les cites més emblemàtiques de l’autor són:
“Sense biblioteques, què ens quedaria? No tindríem ni passat ni futur”
“Hi ha pitjors coses que cremar llibres, una d’elles és no llegir-los”
“El fonament de tota escriptura és l’amor, és fer el que estimem i estimar el que fem. I oblidar-se dels diners”

A la Biblioteca podreu trobar-hi moltes obres seves, us en deixem uns quants títols:
Fahrenheit 451 ; Les Cròniques marcianes ; Encender la noche (Contes infantils) ; Cementerio para lunáticos : otra historia de dos ciudades ; Ahmed y las máquinas del olvido : una fábula

I també us podeu descarregar la guia que han elaborat des del Servei de Biblioteques: Guia Ray Bradbury