Oistrakh i els concerts de violí

David Oistrakh (Odesa, 30 de setembre de 1908 – Amsterdam, 24 d’octubre de 1974) va ser un violinista rus considerat un dels de major prestigi del segle XX.

Després del seu pas pel Conservatori i el seu debut en solitari, la seva carrera no va tenir fre sinó per la protecció de la Unió Soviètica vers els seus ciutadans. Durant la guerra contra Alemanya tocà a primera línia del front per animar els soldats, i també és destacable el seu currículum com a pedagog.

Les seves gravacions i interpretacions dels concerts de violí de Shostakovick i Prókofiev són molt conegudes, però també interpretava concerts clàssics.

Avui us volem recomanar una de les nostres últimes adquisicions: “Violin concertos: historic Russian archives”. És una col·lecció de 10 cd’s de concerts de violí de diferents compositors interpretats per aquest genial violinista. Hi podreu trobar obres de Mendelssohn, Ravel, Sibelius, Bartók, Tchaikovsky, etc.

Ja els teniu disponibles a la Sala d’Audiovisuals.