Donació de la revista Escut a la Biblioteca

Les germanes Mullerat-Sans han fet donació a la Biblioteca Pública de Lleida d’una reproducció de la revista L’Escut, fundada pel seu pare, Marià Mullerat Soldevila.

Mullerat, nascut a Santa Coloma de Queralt l’any 1897, va ser alcalde d’Arbeca durant els anys 1924 a 1930, i metge d’aquesta vila, Puiggròs i la Floresta. Durant el seu mandat com a alcalde, cal destacar el seu interès en la promoció sociocultural d’Arbeca. Va ser el creador de la Biblioteca Municipal i va recuperar una dansa tradicional de la vila, el Ball de Valencians. Home de profundes conviccions religioses i catòlic practicant, Mullerat va ser afusellat per milicians el dia 13 d’agost de 1936, víctima de la persecució religiosa que es va estendre per Espanya iniciada la Guerra Civil. L’any 2003 es va iniciar el seu procés de canonització.

L’Escut, “defensor de tota sana ideologia”, va ser un quinzenari publicat entre 1923 i 1926 que comptà amb la col·laboració, en la seva confecció, d’arbequins i altres persones. A les seves pàgines s’hi poden trobar escrits amb notícies de la vila d’Arbeca i del seu consistori, així com articles d’opinió, poesies o notes informatives. Durant els anys de publicació de la revista van sortir 72 números, que les germanes Mullerat-Sans han enquadernat en 2 volums i que la Biblioteca posarà a disposició dels usuaris per a la seva consulta a la Sala de Col·lecció Local (2a planta).

Les germanes Mullerat-Sans (M. Dolors, Josefina, Adela i M. Montserrat) desitgen que el contingut de la revista “serveixi als lectors per assaborir records i vivències d’una altra època”.

Us animem a consultar-la!