Sabeu perquè els divendres són negres a la Biblioteca?

Des del dia 1 de setembre l’IVA dels productes culturals va passar del 8% al  21% i la cultura s’equiparava així als articles de luxe.

El personal de la biblioteca, des d’aquella data, reivindiquem els Divendres com un dia per vetllar en dol la cultura. Per aquest motiu cada divendres ens vestim de negre per expressar d’alguna manera el nostre sentiment de rebuig contra l’atemptat que ha rebut la cultura d’aquest país.

Aquest canvi de mentalitat dels nostres governants ens fa pensar en algunes de les ficcions descrites en algunes obres literàries com seria la de 1984 de George Orwell on podem llegir frases com “Si todos disfrutasen por igual del lujo y del ocio, la gran masa de seres humanos, a quienes la pobreza suele imbecilizar, aprenderían muchas cosas y empezarían a pensar por sí mismos“, “Cada año habrá menos palabras, así el radio de acción de la conciencia será cada vez más pequeño” o “No habrá risa; no habrá arte; ni literatura ni ciencia; sólo habrá ambición de poder, cada día de una manera más sutil“.

Arribarà el dia en què la realitat superarà la ficció?

Des d’aquí també volem agrair a tots els que ens doneu recolzament a través de les nostres xarxes socials: facebook i twitter.