“Passant Pàgina. El llibre com a territori d’art”

La Biblioteca us recomana la mostra itinerant “Passant Pàgina. El llibre com a territori d’art” que es pot veure al Museu d’Art Jaume Morera de Lleida del 17 de gener al 10 de març de 2013.

Organitzada pel Departament de Cultura i coproduïda per Arts Libris, Raíña Lupa i la Fundació Comunicació Gràfica, és una exposició d’art contemporani feta de llibres, que s’articula al voltant del llibre com a forma d’expressió artística.
Aquesta concepció del llibre d’artista va sorgir a la segona meitat del s. XX, concretament, l’any 1963, quan Edward Ruscha realitza la primera edició de “Twenty-six Gasoline Stations (26 estacions de gasolina)”. A partir de llavors, els artistes més avantguardistes decideixen servir-se del llibre com a instrument de ruptura amb l’art anterior, tot i la paradoxa de tractar-se d’un mitjà d’expressió artística tradicional.

La pervivència d’aquest llegat és el que fa que ara, situats en el segle XXI, el llibre continuï tenint una gran vigència. I això contràriament als que ja fa deu anys n’anunciaven la seva fi a causa de l’arribada dels nous suports digitals per al text i la imatge, que segons ells, el condemnava a desaparèixer. Potser, com afirma Michel Butor (1987), “els únics llibres que ens interessaran en el futur són aquells que puguin ser considerats com a obra d’art.”

Rocío SC Santa Cruz i Oscar Guayabero comissarien aquesta exposició, que reuneix obres paradigmàtiques de la producció d’aquesta última dècada, especialment dels últims cinc anys, i inclou també referències clau a obres realitzades entre els anys 60 i 70 del s. XX en cada apartat.

Més informació aquí.

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )