“Biblioteques DO”: les biblioteques de Lleida s’omplen de lletres i vins.

El projecte “Biblioteques amb DO” arriba a les terres de Lleida a través les biblioteques de Juneda, Pública de Lleida, Mollerussa i Tremp i els vins de la DO Costers del Segre.

Les biblioteques han apostat per reduir la distància entre els bons llibres i el bon vi. La combinació d’ambdós plaers és la raó de ser del projecte “Biblioteques amb DO”, una iniciativa del Servei de Biblioteques que té com a objectiu dinamitzar l’espai bibliotecari amb activitats i propostes que volen respondre a les diferents necessitats del territori i, com els bons vins, crear-se la seva pròpia denominació d’origen.

Així, el mes d’abril és el torn dels vins de la DO Costers del Segre amb els cellers participants Mas Blanch i Jové, Raimat, Castell del Remei i Vila-Corona, que faran maridatge amb les biblioteques Joan Duch de Juneda, Pública de Lleida, Jaume Vila de Mollerussa i Maria Barbal de Tremp, respectivament.

El desig de tots plegats és posar les bases d’un treball de llarg recorregut que vagi més enllà d’aquest primer cicle anual. Talment com les bones anyades que després d’un llarg repòs i silenci guanyen un lloc de privilegi en els cellers, així mateix aquesta proposta vol madurar, de mica en mica, fins aconseguir un espai propi a les biblioteques.

Les activitats programades a la Biblioteca Pública de Lleida dins el projecte “Biblioteques amb DO” són les següents:

Dimarts, 2 d’abril
Hora del conte: El vi, les vinyes i la verema, amb el contacontes Carles Alcoy
Horari: 18 h. Sala d’actes.
Dimecres, 3 d’abril
Cicle de cinema de primavera El cinema i el vi. Projecció de la pel·lícula Un paseo por las nubes, d’Alfonso Arau.
Horari: 17’30 h. Sala de projeccions.
Dimecres, 10 d’abril
Taller infantil: Confecció de titelles amb taps de suro, amb Carles Domènech. Adreçat a nens i nenes a partir de 6 anys.
Horari: 18h. Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.
Dilluns, 22 d’abril
Lliurament dels premis del Concurs de microrelats Lletres i vins, dins de la Revetlla de Sant Jordi. En acabar, es servirà un tast del vi del celler Raimat, envasat per a la Biblioteca Pública de Lleida, amenitzat pel recital
Poètica musical, a càrrec de Joan Bellostas, rapsode; Albert Grau, tenor i Purificació Terrado, piano (ABAC Produccions).
Horari: 19 h. Sala d’Actes.
Durant tot el mes:
Mostra de fons de documents de la Biblioteca relacionats amb el món del vi al Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.