Comença el cicle “Dimarts de lectura” del projecte LECXIT

El cicle “Dimarts de lectura” del projecte LECXIT, lectura per a l’èxit educatiu comença a la Biblioteca Pública de Lleida el dimarts 28 de maig de 2013 a les 19.00 h.

La Fundació Jaume Bofill us convida a la primera taula rodona del cicle “Dimarts de lectura” que es durà a terme a diferents ciutats. En aquest cas, la taula rodona porta per títol “Innovació i lectura: com arribar a nous lectors? i té la finalitat de debatre sobre les qüestions següents:

Quins reptes i oportunitats tenim avui relacionats amb la lectura? Quines són les claus de l’èxit dels projectes de foment de la lectura? Com es creen lectors i lectores competents? La implicació de la comunitat educativa en el foment de la lectura és una utopia o pot ser realitat? Quins perfils tenen els lectors contemporanis? L’entorn digital és una oportunitat per a la lectura? Com es crea un ambient lector a l’escola? Quin lloc han de jugar les biblioteques en el foment de la lectura? Com es pot estimular l’accés a la lectura de nous col·lectius? Tenint en compte el paper clau de les famílies, com se les pot motivar perquè integrin la lectura com a hàbit en la llar? S’han de dissenyar propostes específiques de promoció de la lectura per a famílies?

Intervindran:
-Txell Morera, Escola Lo Vilot – ZER Ponent de Sucs,
-Josep Miquel Varea, responsable del programa Municipi lector a la Biblioteca Comarcal Jaume Vila de Mollerussa,
-Moisès Selfa, professor de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida, i
-Àlex Cosials, coordinador tècnic del programa LECXIT-Lectura per a l’èxit educatiu.

Modera: M. Antònia Capdevila, directora de la Biblioteca Pública de Lleida.

L’activitat és oberta al públic en general i tindrà lloc a la Sala d’actes de la Biblioteca.

Us hi esperem!