Més avantatges amb el carnet de la Biblioteca: dues entrades al preu d’una al Cicle de conferències “La revolta del paisatge” al CaixaForum Lleida

Des de finals del mes de maig, CaixaForum Lleida organitza un cicle de conferències com a activitat paral·lela a l’exposició “Rusiñol, Monet, Gauguin, Sunyer. El paisatge a la Col·lecció Carmen Thyssen”.

Es tracta del cicle de conferències “La revolta del paisatge“, activitat que vol proposar una revisió crítica i actualitzada del llegat històric que significà l’art modern a partir de quatre àmbits temàtics, i prenent com a referència els principals quadres de l’exposició del paisatge de la col·lecció de Carmen Thyssen Bornemisza, que ens permetrà establir interessants i desconeguts vincles entre el paisatgisme europeu i català.

Calendari:

Veure, mirar i sentir el paisatge.
Dimarts 28 de maig, a les 19 h.
Conferència introductòria, a càrrec de Daniel Giralt-Miracle, crític i historiador de l’art.

El paisatge transgredit. El paisatgisme com a subversió en el vuit-cents europeu.
Dijous 30 de maig, a les 19 h.
A càrrec d’Albert Mercadé, historiador i crític d’art.

El paisatge encantat. Natura i símbol en el paisatgisme modern.
Dimarts 4 de juny, a les 19 h.
A càrrec d’Albert Mercadé, historiador i crític d’art.

El paisatge endreçat. El retorn de la raó al paisatgisme del nou-cents.
Dijous 6 de juny, a les 19 h.
A càrrec d’Albert Mercadé, historiador i crític d’art.

El paisatge estel·lar. Cosmovisions dins l’avantguarda de postguerra.
Dimarts11 de juny, a les 19 h.
A càrrec d’Albert Mercadé, historiador i crític d’art.

Preu per conferència: 4 €. Amb el Carnet de la Biblioteca Pública pot gaudir de dues entrades al preu d’una a la taquilla del CaixaForum Lleida.

Més informació: Servei d’atenció al visitant de CaixaForum Lleida i al telèfon 973270788.