Els invents del TBO i els seus dibuixants

Del 3 de juliol al 30 de setembre la Biblioteca acull l’exposició “Els invents del TBO i els seus dibuixants. Dibuixos originals Col·lecció Lluís Giralt”.

La popularitat del TBO i de la seva secció més longeva, la de “Los grandes inventos”, va ser tan gran que, encara ara, quan algú té una idea sense gaire sentit, absurda o estrafolària, no és estrany que li diguin que el que proposa “sembla un invent del TBO”. “Los grandes inventos de TBO” van quallar profundament en l’imaginari col·lectiu de diverses generacions, i el seu enigmàtic ”autor”, el mític científic Franz de Copenhague, va esdevenir l’inventor oficial del país.

Els invents del TBO i els seus dibuixants” permet apropar-nos de nou a aquest univers d’estris peculiars i increïbles, d’invents per a tots els gustos; de vegades gairebé inútils, d’altres vegades futuristes i avançats al seu temps. Sigui com sigui, ara els podem reviure a través de prop d’un centenar d’originals. Per als uns, una oportunitat única per retornar a la seva infantesa i joventut; per als altres, un autèntic viatge ple de sorpreses i imaginació.

Es tracta d’un repàs en què ens trobem amb diferents estils i diferents plomes, pràcticament totes les que van il·lustrar en un moment o altre la singular secció dels invents, però totes elles amb un nexe comú: la destresa, el mestratge i la singularitat dels dibuixants a l’hora de recrear les seves invencions.

Aquesta exposició produïda per la Fundació Antigues Caixes Catalanes i BBVA es podrà veure del 3 de juliol al 30 de setembre al Claustre de l’Hemeroteca, i comptarà amb les següents activitats complementàries:

3 de juliol, 19 h.: Acte inaugural de l’exposició.
10 de juliol, 19 h.: Visita guiada per l’exposició, a càrrec del dibuixant Paco Ermengol. Activitat gratuïta i adreçada a tots els públics.