Programació d’activitats: de l’11 al 17 de novembre

Dilluns 11 de novembre
Roda de premsa presentació Correllengua 2013. Organitza: Correllengua. Horari: 18 h. Lloc: Sala d’actes.

Dimarts 12 de novembre
Curs “Violència masclista en l’àmbit comunitari: tràfic amb explotació sexual, mutilacions genitals femenines i matrimonis forçats”. Darrera sessió d’aquest curs adreçat al personal del Departament de Benestar Social i Família. Organitza: Departament de Benestar Social i Família. Horari: 10 h. Lloc: Sala d’actes.

Visita guiada. Alumnes de l’IMO. Horari: 10 h.

Escoltem… Wagner, a càrrec de David Esterri. 2a sessió d’aquest cicle adreçat a acostar la figura i la música de Richard Wagner al públic en general. Organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Sala de projeccions.

Inauguració de l’exposició “Investigació a l’Antàrtida: campanya científica i cívicomilitar”. Intervindrà el Comandant Álvaro Kromer Espejo, Jefe de la Campanya Antàrtida 2013. Organitza: Ministerio de Defensa, Subdelegación de Defensa en Lleida; Ajuntament de Lleida i Generalitat de Catalunya. Horari: 19 h. Lloc: Sala d’actes.

Dimecres 13 de novembre

Cicle de cinema Woody Allen-Mia FarrowCicle de cinema hivern 2013: “Del director Woody Allen i l’actriu Mia Farrow”. Projecció de la pel•lícula Otra mujer. Entrada gratuïta. Aforament limitat. Organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 17’30 h. Lloc: Sala de projeccions.

Trobada del grup de lectura de novel•la històrica entorn l’obra Middlesex, de Jeffrey Eugenides. Coordina Margarita Bartolomé. Organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Espai Màrius Torres.

Dijous 14 de novembre
Visita guiada. Alumnes del Centre de Normalització Lingüística de Lleida del Consorci per a la Normalització Lingüística. Horari: 18 h.

Lectures en veu alta: els usuaris de les biblioteques públiques amb el passeig d’aniversari de Josep Vallverdú. Activitat complementària de l’exposició “Josep Vallverdú: l’aventura de ser escriptor”. L’acte comptarà amb la presència de l’escriptor Josep Vallverdú i el seu biògraf, Josep M. Eloi. Organitzen: Diputació de Lleida, Institut d’Estudis Ilerdencs; Òmnium Cultural Lleida- Ponent; Central de biblioteques de Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Col•laboren: Biblioteques del Sistema de Lectura Pública de Catalunya. Horari: 18’30 h. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.

Divendres 15 de novembre
Curs-taller sobre estereotips, tòpics i convivència. Curs adreçat al personal de la Biblioteca Pública de Lleida i dels Serveis Territorials de Cultura a Lleida. Organitza: Ajuntament de Lleida, Regidoria de Drets Civils, Cooperació i Igualtat i Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 9 h. Lloc: Sala de projeccions.

Reserva d’espai. Centre FEDAC Lleida. Horari: 11 h. Lloc: Bebeteca.

Dissabte 16 de novembre
Taller de formació en Viquipèdia, a càrrec d’Esther Solé, viquipedista resident al Museu Morera de Lleida. Taller adreçat a membres del Centre d’Estudis del Segrià. Horari: 10’30 h. Lloc: Aula de formació.

Presentació de la novel•la Señales de humo, de Marc Fontanillas-Baella, a càrrec del mateix autor. Organitza: l’autor (autoedició). Horari: 11’30 h. Lloc: Sala d’actes.

Taller de ioga per a nadons Happy yoga, a càrrec de Salvador Carles Aguilà. Activitat adreçada a famílies amb fills de 1 a 5 anys. Cal inscripció prèvia a l’Àrea Infantil i Juvenil. Organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 12 h. Lloc: Bebeteca.

Grups de lectura virtuals

Imatge bloc grup de lecturaGrup de lectura virtual de novel•la contemporània entorn l’obra Wilt, de Tom Sharpe. Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/20). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat
Organitza: Biblioteca Pública de Lleida.

“Investigació a l’Antàrtida: campanya científica i cívicomilitar”.
Exposició emmarcada en les activitats de la 18a Setmana de la Ciència. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca. Organitza: Ministerio de Defensa, Subdelegació de Defensa de Lleida; Ajuntament de Lleida; Serveis Territorials d’Ensenyament  i Serveis Territorials de Cultura a Lleida. Col•labora: Biblioteca Pública de Lleida.
Calendari: del 12  al 29 de novembre.

“Josep Vallverdú: l’aventura de ser escriptor”. Activitat emmarcada en el cicle “Passeig d’aniversari”. L’exposició mostra unes pinzellades de la vida i l’obra de Josep Vallverdú, per apropar-nos al món literari i divers que ha creat com a narrador, traductor, articulista, adaptador i sobretot com a escriptor per al públic jove. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil. Organitza: Biblioteca Pública de Lleida.
Calendari: del 5 al 30 de novembre.

La Biblioteca no es fa responsable de les anul•lacions dels actes programats per entitats organitzadores alienes a la Biblioteca Pública.

Més informació:  http://bibliotecalleida.gencat.cat