Programació d’activitats: del 25 al 30 de novembre

Dilluns 25 de novembre

“Bestiolari, o, Els animals de l’Arca”, a càrrec de la companyia Cassigalls. Recital audiovisual en clau d’humor basat en els bestiaris de Josep Vallverdú i altres poetes. Activitat complementària a l’exposició “Josep Vallverdú: l’aventura de ser escriptor”. Organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 19 h. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.

Dimarts 26 de novembre
Trobada del grup de lectura de novel•la contemporània entorn l’obra Fahrenheit 451, de Ray Bradbury. Horari: 18 h. Lloc: Espai Màrius Torres.

https://bibliotecalleida.files.wordpress.com/2013/11/cartell-hora-del-conte-i-campanya-joguines-cr.jpgHora del conte i presentació de la campanya de la joguina educativa a càrrec de Creu Roja Joventut Lleida. Organitza: Creu Roja Joventut Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.

Presentació del llibre Caminar per ser feliç: el mestre de les xiruques, de Lluís Garrofé i Josep Ramon Ribé. Presentació a càrrec de Joan Ramon Segura, del Centre excursionista de Lleida; Lluís Pagès, editor i els autors. Organitza: Pagès editors. Horari: 19 h. Lloc: Sala d’actes.

Dimecres 27 de novembre
Visita guiada a l’exposició “Investigació a l’Antàrtida: campanya científica i cívicomilitar”. Organitza: Ajuntament de Lleida; Serveis Territorials d’Ensenyament. Horari: 10’30 h.

Projecció del documental La Serra del Cosmos, de Cristina Berengué i Albert Lijarcio.A continuació, col•loqui amb Salvador Ribas, director científic del Parc Astronòmic del Montsec; Jaume León, president de l’Associació Montsec Turístic; Xavier Palau, impulsor del Parc Astronòmic del Montsec; Maria Elena Oró, presidenta de la Fundació Joan Oró. L’acte serà conduit per la periodista Gina Raymat i presidit pel delegat territorial del Govern a Lleida, Ramon Farré. Cal confirmar assistència a través del correu electrònic laserradelcosmos@gmail.com. Aforament limitat. Organitzen: Directors del documental La Serra del Cosmos. Horari: 19 h. Lloc: Sala d’actes.

Dijous 28 de novembre

Visita Escolar. CEIP Joc de la Bola. Horari: 10 i 11 h.

Visita guiada a l’exposició “Investigació a l’Antàrtida: campanya científica i cívicomilitar”. Organitza: Ajuntament de Lleida; Serveis Territorials d’Ensenyament.  Horari: 10’30 h.

Trobada del grup de lectura fàcil entorn l’obra No estem mai sols. Conèixer Miquel Martí i Pol, de Carme Pérez Arnau. Organitza: Consorci per a la normalització lingüística, CNL de Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Espai Màrius Torres.

“La violència de gènere i les polítiques per la seva prevenció i eradicació”, a càrrec de Rosa Amorós. Xerrada en motiu de la commemoració del dia contra la violència masclista. Organtiza: Fundació Josep Irla. Horari: 19 h. Lloc: Sala d’actes.

Grups de lectura virtuals

Imatge bloc grup de lecturaGrup de lectura virtual de novel•la contemporània entorn l’obra Wilt, de Tom Sharpe.Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/20). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat
Organitza: Biblioteca Pública de Lleida.

Exposicions

“Investigació a l’Antàrtida: campanya científica i cívicomilitar” .Exposició emmarcada en les activitats de la 18a Setmana de la Ciència. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.Organitza: Ministerio de Defensa, Subdelegació de Defensa de Lleida; Ajuntament de Lleida; Serveis Territorials d’Ensenyament  i Serveis Territorials de Cultura a Lleida. Col•labora: Biblioteca Pública de Lleida.

Calendari: del 12  al 29 de novembre.

“Josep Vallverdú: l’aventura de ser escriptor”. Activitat emmarcada en el cicle “Passeig d’aniversari”.L’exposició mostra unes pinzellades de la vida i l’obra de Josep Vallverdú, per apropar-nos al món literari i divers que ha creat com a narrador, traductor, articulista, adaptador i sobretot com a escriptor per al públic jove. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil. Organitza: Biblioteca Pública de Lleida

.Calendari: del 5 al 30 de novembre.

La Biblioteca no es fa responsable de les anul•lacions dels actes programats per entitats organitzadores alienes a la Biblioteca Pública.

Més informació:  http://bibliotecalleida.gencat.cat