Programació d’activitats: del 9 al 15 de desembre

Dilluns 9 de desembre

Presentació del llibre Teatre, de Salvador Espriu, de l’editorial labutxaca de grup 62. A càrrec d’Enric Gallén, curador del volum; Gabriella Gavagnin, curadora del volum de narrativa, i Olívia Gassol, curadora del volum de poesia. Amb la presència d’Anna Soldevila, editora de labutxaca. Ho organitza: Centre de Normalització Lingüística de Lleida (CPNL). Horari: 19 h. Lloc: Sala d’actes.

Dimarts 10 de desembre
Curs d’alfabetització digital per a participants a programes d’Ocupació de Creu Roja de Lleida. Ho organitza: Creu Roja de Lleida. Horari: 10 h. Lloc: Aula de formació.

Sessió de ioga per a nadons. Activitat adreçada a famílies usuàries de la Ludoteca de Cappont. Ho organitza: Ludoteca de Cappont. Horari: 16 h. Lloc: Bebeteca.

Hora del conte a càrrec dels alumnes de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UdL. Programa: Perico el conejo travieso, Elmer, La Zebra té sanglot, Sapo i Sepo són amics, Arthur i Clementina, El Mag que no podia fer màgia. Cal inscripció prèvia a l’Àrea Infantil i Juvenil o a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat.
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Hi col•labora: Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Bebeteca.

https://bibliotecalleida.files.wordpress.com/2013/09/imatge-escoltem-wagner.jpgEscoltem… Wagner, a càrrec de David Esterri. 3a sessió d’aquest cicle adreçat a acostar la figura i la música de Richard Wagner al públic en general. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Sala de projeccions.

Trobada del grup de lectura de novel•la negra/policíaca entorn el tema novel•les juvenils negres.Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Sala de projeccions.

Presentació del Calendari de sants i aniversaris per a tota la vida, de Teresa Sabaté, a càrrec de l’autora. Ho organitza: l’autora. Horari: 18’30 h. Lloc: Sala d’actes.

Any EspriuActes emmarcats en l’Any Espriu a les comarques de Lleida, Pirineu i Aran.
•    El patrimoni literari de Salvador Espriu. Presentació de l’Espai Espriu de la Càtedra Màrius Torres a càrrec de Jordi Malé i Joan Ramon Veny-Mesquida.
•    Visita a l’exposició “Salvador Espriu, forma guardada”.
•    “Salvador Espriu: el temps i l’obra d’un escriptor”. Conferència a càrrec de Víctor martinez-Gil, emmarcada en els actes de l’Any Espriu a les comarques de Lleida, Pirineu i Aran.
Ho organitzen: Serveis Territorials de Cultura a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 19 h. Lloc: Sala d’actes.

Dimecres 11 de desembre

Cicle de cinema hivern 2013: “Del director Woody Allen i l’actriu Mia Farrow”. Projecció de la pel•lícula Alice. Entrada gratuïta. Aforament limitat. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida.Horari: 17’30 h. Lloc: Sala de projeccions.

Trobada del grup de lectura de novel•la històrica entorn l’obra Middlesex, de Jeffrey Eugenides. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Sala de projeccions.

“Com reconèixer la violència psicològica”. Xerrada a càrrec de Gemma Gallart i Anna M. Rubio. Presenta l’acte: M. Antònia Roca.
Ho organitza: Convergència Democràtica de Catalunya. Horari: 19 h. Lloc: Sala d’actes.

Dijous 12 de desembre

Visita escolar. CEIP Santa Maria de Gardeny. Horari: 10 i 11 h.

Divendres 13 de desembre

Reserva d’espai. Llar d’infants del Centre Històric. Horari: 10 h.

Dissabte 14 de desembre

Activitats infantils i juvenils“Com fomentar l’hàbit lector a casa”. Taller adreçat a pares i mares a càrrec de Xosse Nofre, responsable de l’Àrea Infantil i Juvenil de la Biblioteca. Cal inscripció prèvia a l’Àrea Infantil i Juvenil o a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat.
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 12 h. Lloc: Bebeteca.

Grups de lectura virtuals

Imatge bloc grup de lecturaGrup de lectura virtual de novel•la contemporània entorn l’obra Jane Eyre, de Charlotte Brönte. Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/20). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat
Organitza: Biblioteca Pública de Lleida.

Exposicions

“Exposició del Concurs de cartells de Moros i Cristians i del V Certamen de fotografia Xavier Aluja”. Organitza: Associació de la Festa de Moros i Cristians de Lleida. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.
Calendari: del 2 al 14 de desembre.

Any Espriu“Salvador Espriu, forma guardada”. Exposició emmarcada dins “L’Any Espriu a les comarques de Lleida, Pirineu i Aran”. Organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.
Calendari: del 3 al 28 de desembre.

La Biblioteca no es fa responsable de les anul•lacions dels actes programats per entitats organitzadores alienes a la Biblioteca Pública.

Més informació:  http://bibliotecalleida.gencat.cat