2a edició de “Biblioteques amb DO”

La Biblioteca Pública de Lleida participa en la segona edició del projecte “Biblioteques amb DO

Durant el mes de febrer es realitzaran activitats relacionades amb el món del vi i la literatura.

Les biblioteques han apostat per reduir la distància entre els bons llibres i el bon vi. La combinació d’ambdós plaers és la raó de ser del projecte “Biblioteques amb DO”, una iniciativa del Servei de Biblioteques que té com a objectiu dinamitzar l’espai bibliotecari amb activitats i propostes que volen respondre a les diferents necessitats del territori i, com els bons vins, crear-se la seva pròpia denominació d’origen.

Al llarg de tot l’any 2013, el maridatge entre lletres i vins va convocar 25 biblioteques públiques que es van anar rellevant, mes a mes, com a aparadors de la seva denominació d’origen, amb l’organització d’activitats diverses: vermuts literaris, clubs de lectura, música, tastos de vins, lectures en veu alta, exposicions, etc.  El 2014 té lloc la segona edició de “Biblioteques amb DO“, en què han augmentat significativament el nombre de participants: 36 biblioteques públiques d’arreu de Catalunya.

Amb el suport dels serveis bibliotecaris regionals i dels cellers de cada territori, les biblioteques són les encarregades de programar un seguit d’activitats que s’acompanyen amb la producció d’una edició limitada de vi, com a símbol identificatiu del projecte.

Per dur a terme aquest seguit d’activitats i perquè assoleixin les fites desitjades, es compta amb la col·laboració d’institucions de renom literari o vinícola com ara la Institució de les Lletres Catalanes , del Centre Quim Soler , de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI) , i de VINSEUM, Museu de les Cultures del Vi de Catalunya .

Enguany, el projecte “Biblioteques amb DO” a les terres de Lleida arriba al mes de febrer, de la mà de la DO Costers del Segre, i de les biblioteques participants de Juneda, Tremp, Mollerussa i Lleida. Com l’any passat, en el cas de la Biblioteca Pública de Lleida, comptem amb la col·laboració del celler Raimat, i hem preparat el següent programa d’activitats:

Dimecres 19 de febrer

Projecció de la pel·lícula “Las Uvas de la Ira“.
Horari: 17’30.
Lloc: Sala de projeccions. Aforament limitat.

Dimarts 25 de febrer

“Contes del vi”, hora del conte a càrrec de Meritxell Morera. Activitat adreçada a nens i nenes de 3 a 8 anys.
Horari: 18 h.
Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.

Dimecres 26 de febrer
Històries del vi i del beure, a càrrec de Carles Alcoy. Activitat adreçada al públic adult. Al finalitzar, hi haurà un tast del vi “Clos Abadia” del celler Raimat, envasat per a la Biblioteca Pública de Lleida.
Horari: 19 h.
Lloc: Sala d’actes.
Amb la col·laboració de: Celler Raimat.

Mostra de fons “Lletres i vins”. Àrea d’Adults (1a planta)

El desig de tots plegats és posar les bases d’un treball de llarg recorregut. Talment com les bones anyades que després d’un llarg repòs i silenci guanyen un lloc de privilegi en els cellers, així mateix aquesta proposta vol madurar, de mica en mica, fins aconseguir un espai propi a les biblioteques.