Tria i Remena i Redistribució de documents, o què fem amb les donacions dels nostres usuaris

La Biblioteca accepta donacions dels seus usuaris tenint en compte els següents criteris: que siguin documents actuals (llibres, CD o DVD), obres sobre Lleida o d’autors lleidatans i també col·leccions complertes.

Però davant de la impossibilitat d’incorporar totes aquestes donacions al seu fons ha sorgit l’espai “Tria i remena” i el servei de “Redistribució de documents”.

L’objectiu és optimitzar l’ús dels materials rebuts, tant per a completar la col·lecció de la biblioteca com per augmentar l’oferta de lots per a clubs de lectura. Els documents que la biblioteca no selecciona per a la incorporació es divideixen en tres parts:

• Tots els materials en mal estat es llencem directament en un contenidor de paper.
  • Al servei de Redistribució de documents es guarden els que es consideren d’interès per a altres biblioteques públiques, d’escoles, d’instituts, de residències, etc, que ens visiten i fan la seva tria.
  • A l’espai Tria i Remena es posen els documents a disposició dels usuaris perquè puguin endur-se’ls de forma gratuïta.

Durant l’any 2013 la Biblioteca ha rebut en donació aproximadament uns 12000 documents, dels quals 2966 han passat a formar part del seu fons, 3940 s’han redistribuït a altres entitats i 3360 s’han posat a disposició dels usuaris a l’espai “Tria i Remena”.

Les entitats que han utilitzat el servei de Redistribució de documents durant
l’any 2013 són les següents: Ajuntament de Benavent ; Ajuntament de Lleida. Regidoria de Benestar ; Aula Hospitalària Hospital Arnau de Vilanova ; Biblioteca Amèlia Claverol d’Àger ; Centre Obert Pas a Pas (la Mariola) ; Centre Obert de Ponent ; Centre Obert de Ponent. Unitat dependent. Arrels ; Creu Roja. Marató de la Sang ; El Trull, espai jove d’Alguaire ; Escola Alba de Corbins ; Escola Dr. Serés ; Escola La Mitjana ; Escola Sant Joan de Benavent ;
Espai Imagina ; Hospital Santa Maria ; Institut d’Agramunt ; Institut Joan Solà ; Llibre al punt d’Almacelles ; Redistribuit a Cepse ; Residència Reina Elisenda i Residència Sant Sebastià d’Alcarràs.