“Y el mar se negó a ser tierra”

Del 8 de febrer al 8 de juny de 2014 es podrà veure l’exposició de Casilda SánchezY el mar se negó a ser tierra” al Centre d’Art la Panera.

En aquesta exposició, la sala de les columnes és transformada en un viatge aquàtic, un laberint de videoprojeccions de gran format en el qual els límits es desdibuixen i les coordenades s’inverteixen. Abraçats per allò que és informe, infinit i canviant, ens trobem envoltats de monumentals imatges en moviment que ens costa identificar, espais que ens abracen i ens atrauen a les seves profunditats marines, en les quals per moments ens sembla que no som sols. La visió es converteix en una impressió incerta: estem submergits, en plena travessia, atrapats en una història sense principi ni fi, eterna i canviant.

Agafant l’exposició com a punt de partida, la Biblioteca ha elaborat una guia de lectura sobre el mar, amb documents que es poden trobar a la Biblioteca sobre viatges, paisatges marins i profunditats del mar. Així mateix, s’ha instal·lat una petita mostra de fons amb documents d’aquesta temàtica al Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil, per tal que els usuaris que ho desitgin se’ls puguin endur en préstec. La mostra es podrà veure durant els mesos de febrer i març.

Des de l’any 2012 les dues entitats realitzen col·laboracions puntuals amb la finalitat de dinamitzar les activitats del Centre d’art i difondre els fons de la Biblioteca, amb un resultat molt satisfactori.