Programació d’activitats: del 5 a l’11 de maig

Dilluns 5 de maig

Parlem de festa! “El ball dels bastonets a Lleida”, xerrada a càrrec de Dionís Gutiérrez. Ho organitza: Centre de Cultura Popular i Tradicional de Lleida, Associació de Cultura Popular i Tradicional Aurembiaix i Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 19’30 h. Lloc: Sala d’actes.

Dimarts 6 de maig
Curs de formació d’alfabetització digital per a participants dels Programes d’Ocupació de Creu Roja Lleida. Ho organitza: Creu Roja Lleida. Horari: 10 h. Lloc: Aula de formació.

Hora del conte a càrrec dels alumnes de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida. Activitat adreçada a nens i nenes de 3 a 8 anys. Cal inscripció prèvia a l’Àrea Infantil i Juvenil o enviant un correu electrònic a bplleida.cultura@gencat.cat.
Ho organitza: Facultat de Ciències de l’Educació i Biblioteca Pública de Lleida.  Horari: 18 h. Lloc: Bebeteca.

Dimecres 7 de maig

Dijous 8 de maig

Visita guiada. Estudiants d’intercanvi de l’IES Màrius Torres. Horari: 11 i 12 h.

Taller d’iniciació bàsica a la informàtica. Adreçat a persones sense coneixements d’informàtica. Cal inscripció prèvia a l’Àrea d’Audiovisuals. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 17 h. Lloc: Aula de formació.

Inauguració de l’exposició “Frederic Mistral. La terra i els somnis”. En acabar hi haurà la projecció del documental Fréderic Mistral, d’Alain Glasbert amb audio en occità i subtítols en català a la Sala de projeccions. Ho organitzen: Diputació de Lleida, Institut d’Estudis Ilerdencs; GELIV – Grup d’estudi sobre la literatura del Vuit-cents; Departament de Filologia i Comunicació i Càtedra d’Estudis Occitans de la Universitat de Lleida; Departament de Cultura, Serveis Territorials a Lleida.
Horari: 17 h. Lloc: Sala de projeccions.

Trobada del grup de lectura fàcil entorn l’obra 84, Charing Cross Road, de Helene Hanff. Ho organitza: Centre de normalització lingüística de Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Espai Màrius Torres.

Divendres 9 de maig

Reserva d’espai. Llar d’infants del Centre històric. Horari: 10 h.

Grups de lectura virtuals

Imatge bloc grup de lecturaGrup de lectura virtual de novel•la contemporània entorn l’obra El diablo que ya conoces, de Mike Carey. Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/20). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida.

Imatge bloc grup de lecturaGrup de lectura virtual de ciència-ficció entorn l’obra Fundació, d’Isaac Asimov.
Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/13). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida.

Exposicions

“Frederic Mistral. La terra i els somnis”. Exposició sobre aquest autor en llengua occitana i Premi Nobel de Literatura en el centenari de la seva mort. Ho organitzen: Diputació de Lleida, Institut d’Estudis Ilerdencs; GELIV – Grup d’estudi sobre la literatura del Vuit-cents; Departament de Filologia i Comunicació i Càtedra d’Estudis Occitans de la Universitat de Lleida; Departament de Cultura, Serveis Territorials a Lleida. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.
Calendari: del 8 al 18 de maig de 2014.

“3r concurs Parada literària”. Mostra dels dibuixos presentats al concurs escolar “Parada literària”. Ho organitzen: ATM Àrea de Lleida i Generalitat de Catalunya. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.
Calendari: del 2 al 8 de maig de 2014.

La Biblioteca no es fa responsable de les anul•lacions dels actes programats per entitats organitzadores alienes a la Biblioteca Pública.

Més informació:  http://bibliotecalleida.gencat.cat