La Biblioteca acull un concert en el marc del Festival SIMFONIC

L’Aula de Sons de Lleida actuarà al Claustre de l’Hemeroteca.

El dia 7 de juny de 2014 se celebra el Festival SIMFONIC arreu de Catalunya. Aquest festival presenta una diada de 130 concerts simultanis i gratuïts realitzats per més de 7.000 estudiants de les escoles de música a diferents racons emblemàtics de Catalunya i les Illes Balears, transformant els seus diferents municipis en veritables Ciutats-Concert.

Així doncs, per segon any consecutiu, el Claustre de l’Hemeroteca de la Biblioteca Pública de Lleida acollirà a les 18h un dels concerts del Festival. En concret, el de l’Aula de Sons, que ens presentarà un repertori fet a partir dels següents ingredients-instruments tradicionals de la nostra música autòctona: acordió diatònic, gralla, flabiol, tarotes, intruments de pua, percussions. Cuits a foc lent i especiats amb repertori popular del nostre país: tocs de seguici, balls de parella (vals, masurca, pas-doble, polca) i també repertori modern; interpretat per alumnes i professors de l’escola.

Aquest projecte neix l’any 2010 de la mà de l’Associació cultural SECRETSBCN davant la voluntat de mostrar la tasca que venen desenvolupant les escoles de música, aconseguir que els joves músics siguin els protagonistes per un dia i quina millor manera de fer-ho que portant la música a diferents indrets màgics de Catalunya.