La Biblioteca acull l’exposició “1714. Dibuixant el Mite”

El Claustre de l’Hemeroteca de la Biblioteca acull del 5 al 30 de juny l’exposició “1714. Dibuixant el Mite”, produïda pel Tricentenari i el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat.

Aquesta exposició vol mostrar com s’ha dibuixat el mite dels fets de 1714 a partir de dibuixos, estampes, cartells, i alhora, reivindicar el talent dels nostres artistes gràfics i els tresors conservats a les biblioteques i arxius catalans.

L’exposició està formada per 14 plafons que presenten un ventall d’il·lustracions entorn El Mite incloses als llibres d’història, l’onze de setembre, com a fita històrica i reivindicació de caràcter nacional mostrada en diferents elements de difusió: postals, fulls volants i segells, així com la iconografia publicada a les publicacions catalanistes de finals del S. XIX i principis del XX, les revistes d’humor gràfic històriques, i el còmic contemporani, de la mà d’autors destacats com Apel·les Mestres, Tisner, Lola Anglada, Pilarín Bayés, Cazares, etc.

Us convidem a visitar-la!