Llibres prohibits a la Biblioteca

Durant el mes de setembre podreu trobar una mostra de llibres que en algun moment o altre de la història, i en alguna part del món van estar prohibits o censurats i que ara, per sort, són accessibles per a tots els lectors.

Hi trobareu obres universals i de totes les èpoques, com ara Les Mil i una nits, L’Odissea, El Quixot o el Diari d’Anna Frank i també obres d’autors més propers a nosaltres, com ara Terenci Moix, Federico García Lorca o Manuel de Pedrolo.

Aquesta mostra s’emmarca en la I Fira del Llibre Prohibit, que se celebra el dia 14 de setembre a Llagostera i ha estat organitzada per l’associació Can Toni de les Eugues. Les biblioteques catalanes hi col·laboren difonent la Fira i els documents “prohibits” que tenen a les seves col·leccions.

La Fira sorgeix directament del model de la Setmana del Llibre Prohibit que se celebra anualment a Estats Units i és la primera fira d’aquest tipus que es fa a Europa.

L’objectiu és mostrar al nostre país, com n’és d’important la ficció literària i quants esforços ha destinat el poder (sobretot quan no és democràtic) arreu del món i al llarg de totes les èpoques, per acabar amb la literatura, que no deixa de ser l’expressió dels pobles. Un tema que desgraciadament encara és actualitat.

Així doncs, us convidem a visitar la nostra mostra de llibres prohibits i us animem també a visitar la Fira, que comptarà amb parades de llibres, artesans, exposicions, performances, rutes de còcktels, concerts, teatre i molt més!