La Biblioteca acull diverses projeccions de la Mòstra de Cinèma Occitan 2014 Els dies 1 i 8 d’octubre

La Mòstra de Cinèma Occitan 2014 ofereix una visió panoràmica de la llengua i la cultura occitanes a través de creacions audiovisuals i contribueix a bastir una xarxa d’exhibició pública, a Catalunya i a Occitània, amb la col·laboració d’institucions i empreses catalanes i occitanes. La Mòstra de Cinèma Occitan 2014 l’organitza la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura.

Aquesta setena edició de la Mòstra arriba a 31 localitats catalanes i occitanes i ofereix un mostruari de creacions, fetes des de sensibilitats i propostes artístiques ben diferents, que es vehiculen a través d’un autèntic ventall de varietats lingüístiques, que van del gascó al vivaro-alpí, llenguadocià al llemosí o del provençal a l’alvernès. Totes elles són formes d’expressió pròpies dels diferents territoris occitans i de les persones que les parlen.

Així, els dies 1 i 8 d’octubre, es podran veure els següents documentals a la Biblioteca:

-Dimecres 1 d’octubre, 18 h: “Le bolanger de Sant Prict” (18 min.) i “Raymond Lagardère. Gemèir de Gasconha” (45 min.).

-Dimecres 8 d’octubre, 18 h: “Devocions a Sent Eutròpi” (19 min.) i “Eth vin de casa” (46 min.).

L’activitat és gratuïta i es durà a terme a la Sala de projeccions (planta baixa). Aforament limitat.

Es pot consultar la programació completa clicant aquí.

Us hi esperem!