La Biblioteca acull la II Nit de la Llengua al Món Digital

El proper divendres 3 d’octubre, de 18 a 24h, tindrà lloc la II Nit de la Llengua al Món Digital , organitzada per la Direcció General de Política Lingüística (DGPL) del Departament de Cultura amb la col·laboració d’Amical Wikimedia .

Aquest acte es realitzarà a Lleida, a la Biblioteca Pública, i també a diferents punts del territori català (Barcelona, Girona, Tarragona i Tortosa). En el cas de Lleida, comptarà amb l’assistència del professor i escriptor Miquel Pueyo com a mentor de l’acte, i d’Esther Solé, viquipedista resident al Museu Morera, en representació d’Amical Wikimedia.

La Nit de la Llengua al Món Digital té com a objectiu afavorir el prestigi de la llengua catalana incidint en la presentació que se’n fa al món digital i mantindrà el format de viquimarató que ja va tenir en la primera edició, l’any 2013. Una viquimarató és una acció intensiva d’edició de la Viquipèdia.

En la primera Nit Digital hi van participar 30 viquipedistes entre els quals hi havia professionals i exprofessionals de la llengua, estudiants de filologia i aficionats a la Viquipèdia. Des de les 18 a les 24 hores, els assistents van treballar sobre 23 articles i van afegir 54.514 octets d’informació nova, que es considera un nivell alt. També es va traduir informació al neerlandès i l’asturià.

Atesa la coincidència amb el Tricentenari, la II Nit de la Llengua al Món Digital se centrarà en la història de la llengua a partir dels continguts del projecte 300 fets de llengua , una iniciativa de la DGPL que té per objectiu divulgar de manera lúdica els 300 fets més rellevants de la història del català.

Per a participar-hi, cal enviar un correu electrònic a comunicacio@wikimedia.cat tot indicant el  nom i cognoms. L’activitat és totalment gratuïta i s’oferirà un sopar fred als participants. Els participants poden portar el seus propis dispositius (ordinador, tablet…) i també podran utilitzar els ordinadors de la Biblioteca.

Us animem a participar-hi!