Programació d’activitats: del 6 al 12 d’octubre

Dimecres 8 d’octubre

Mòstra de Cinèma Occitan 2014. Projecció dels documentals “Devocions a Sent Eutròpi” (19 min.) i “Eth vin de casa” (46 min.). Ho organitza: Serveis Territorials de Política Lingüística a Lleida.  Hi col•labora: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Sala de projeccions.

Tertúlia literària. Horari: 18 h. Lloc: Vestíbul de l’Àrea de Col•lecció Local (2a planta).

Dijous 9 d’octubre
Taller d’orientació laboral: presentació de perfils en xarxes socials. Activitat adreçada a usuaris i usuàries del projecte Treball als Barris. Ho organitza: Institut Municipal d’Ocupació. Horari: 10’30 h. Lloc: Aula de formació.

Taller d’iniciació bàsica a internet. Cal inscripció prèvia a l’Àrea d’Audiovisuals (1a planta). Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 17 h. Lloc: Aula de formació.

Presentació del llibre Palabra de un extraño, de Marc Fontanillas-Baella. Ho organitza: l’autor. Horari: 18’30 h. Lloc: Sala d’actes.

Inauguració de l’exposició “El teatre català independent (1970-1980). Col•lecció de cartells de Carles Gausachs”. Ho organitza: Serveis Territorials de Cultura a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Hi col•laboren: Diputació de Lleida, Institut d’Estudis Ilerdencs. Horari: 19 h. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.

Grup de lectura virtual de novel•la contemporània

Debat virtual entorn l’obra La playa de los ahogados, de Domingo Villar. Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/20). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida.

Exposicions

“El teatre català independent (1970-1980). Col•lecció de cartells de Carles Gausachs”. Mostra de cartells promocionals d’obres de teatre d’una de les col•leccions més completes de Catalunya i l’Estat espanyol que reflecteix la vitalitat del teatre català a la dècada dels 70. Ho organitza: Serveis Territorials de Cultura a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Hi col•laboren: Diputació de Lleida, Institut d’Estudis Ilerdencs. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.
Calendari: del 9 al 26 d’octubre de 2014.

“Espais de culte a Catalunya”. Mostra de fotografies del fotògraf Ramon Manent i Rodon, sobre com exerceixen la llibertat religiosa i de culte els individus i les comunitats religioses a Catalunya. Ho organitza: Bisbat de Lleida amb el suport de l’Associació Amics de la Unesco de Lleida per al diàleg interreligiós. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.
Calendari: del 3 al 31 d’octubre de 2014.

“Flappers”, d’Andrea Michaelsson (Btoy). Mural d’art urbà de grans dimensions d’aquesta jove artista barcelonina inspirat en les flappers, les dives del Hollywood dels anys 20, dones joves que van marcar un nou estil i una nova estètica, i que van revolucionar la societat en el període d’entreguerres, tant als Estats Units com a Europa. Ho organitza: Ajuntament d’Agramunt. Lloc: Claustre de l’hemeroteca.
Calendari: del 25 de setembre al 8 d’octubre de 2014.

La Biblioteca no es fa responsable de les anul•lacions dels actes programats per entitats organitzadores alienes a la Biblioteca Pública.

Més informació:  http://bibliotecalleida.gencat.cat

.