Exposició “El teatre català independent (1970-1980). Col·lecció de cartells de Carles Gausachs”.

Carles Gausachs és un home vinculat al teatre com a actor no professional i com a director de diferents grups d’aficionats, així com a empresari-programador d’obres de teatre a Lleida.

Aquesta darrera activitat ha estat la que el va impulsar a recollir els cartells promocionals de les obres i, finalment, a arreplegar el que ara per ara és un dels fons privats més extensos i complets de Catalunya i de l’Estat Espanyol, amb prop de catorze mil cartells que esdevenen memòria viva del teatre.

Una petita mostra d’aquesta extensa col·lecció serà la que es podrà veure al Claustre de l’Hemeroteca de la Biblioteca Pública de Lleida, on els visitants podran copsar la vitalitat del teatre català durant la dècada dels setanta: com van proliferar noves companyies, escoles i nous espais de creació que van permetre recuperar un teatre en llengua catalana i una cultura en llibertat.

L’exposició s’inaugurarà el dijous 9 d’octubre a les 19 h i es podrà veure fins el dia 26.

Us hi esperem!