Programació d’activitats del 13 al 19 d’octubre de 2014

Dilluns 13 d’octubre

“La Mancomunitat de Catalunya: centenari de la seva fundació i la seva obra a les terres de Lleida (1914-1923)”. Conferència a càrrec de Jaume Barrull i Pelegrí, doctor de la Universitat de Lleida, dins el cicle de conferències “Els centenaris del 14”.

Ho organitza: Centre d’Estudis Comarcals del Segrià.

Horari: 19 h.

Lloc: Sala d’actes.

Dimarts 14 d’octubre

Curs sobre participació i TIC. Sessió d’assessorament. Sessió de formació adreçada al personal de la Coordinació Territorial de Joventut de Lleida.

Ho organitza: Coordinació Territorial de Joventut de Lleida.

_

Inici de la temporada de l’Hora del conte. “Contes per treballar la por”, a càrrec de Meritxell Morera.

Horari: 18 h.

Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.

_

Escoltem… els inicis de la música contemporània, a càrrec de David Esterri “Lo Pardal roquer”, professor, compositor i músic lleidatà. Primera sessió d’aquest cicle que té l’objectiu d’entendre la música de finals del s. XIX i principis del s. XX, parlant d’autors com Debussy, Shoenberg i Stravinski.

Lloc: Sala d’actes.

Dimecres 15 d’octubre

Curs de formació d’alfabetització digital. Adreçat a usuaris de Creu Roja Lleida.

Ho organitza: Creu Roja Lleida.

_

Trobada del grup de lectura de novel·la històrica entorn l’obra Ali i Nino, de Kurban Said.

Horari: 18 h.

Lloc: Vestíbul de l’Àrea de Col·lecció Local (2a planta).

_

Teixint amb paraules (2a edició). Trobada per gaudir de la lectura mentre es va teixint la labor.

Ho organitza: La Guerrilla del Gilda.

Horari: 19 h.

Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.

Dijous 16 d’octubre

Ho organitza: Creu Roja Lleida.

_

Visita escolar. CEIP Joc de la bola.

Horari: 10 i 11 h.

_

Taller de formació d’usuaris en l’ús del catàleg ARGUS. Cal inscripció prèvia a l’Àrea d’Audiovisuals (1a planta).

Dissabte 18 d’octubre

Trobada del grup de lectura de novel·la contemporània entorn l’obra L’edifici Iaqubian, d’Alaa Aswany.

Horari: 11 h.

Lloc: Vestíbul de l’Àrea de Col·lecció Local.

_

Presentació-taller del llibre Blocs, d’Emma Plana. Activitat adreçada a famílies i professionals de l’educació.

Ho organitza: l’autora

Horari: 11 h.

Lloc: Bebeteca.

_

Grup de lectura virtual de novel·la contemporània

Debat virtual entorn l’obra La playa de los ahogados, de Domingo Villar.

Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/20). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat

Exposicions

“El teatre català independent (1970-1980). Col·lecció de cartells de Carles Gausachs”. Mostra de cartells promocionals d’obres de teatre d’una de les col·leccions més completes de Catalunya i l’Estat espanyol que reflecteix la vitalitat del teatre català a la dècada dels 70.

Ho organitza: Serveis Territorials de Cultura a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida.

Hi col·laboren: Diputació de Lleida, Institut d’Estudis Ilerdencs.

Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.

Calendari: del 9 al 26 d’octubre de 2014.

_

“Espais de culte a Catalunya”. Mostra de fotografies del fotògraf Ramon Manent i Rodon, sobre com exerceixen la llibertat religiosa i de culte els individus i les comunitats religioses a Catalunya.

Ho organitza: Bisbat de Lleida amb el suport de l’Associació Amics de la Unesco de Lleida per al diàleg interreligiós.

Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.

Calendari: del 3 al 31 d’octubre de 2014.

_

La Biblioteca Pública de Lleida no es fa responsable de les anul·lacions dels actes programats per entitats organitzadores alienes a la Biblioteca.