Exposició “Ahir, avui i demà, Catalunya emprèn”

Ahir, avui i demà, Catalunya emprèn” és el títol d’una exposició que presenta quaranta projectes d’emprenedors catalans. A través d’aquests quaranta exemples, vol fer un reconeixement a una cultura d’emprenedoria ben arrelada en la història del nostre país i responsable, en gran manera, del seu desenvolupament modern.

L’exposició forma part del programa d’actes al voltant del Tricentenari, i atorga tot el protagonisme a iniciatives personals diverses, de diferents sectors econòmics i socials, que tenen en comú el coratge d’emprendre iniciatives des de l’esforç, el risc, la dificultat i la capacitat de superació, uns valors tradicionalment –i merescudament- atribuïts als catalans.

Així, després d’haver passat per Tarragona, Barcelona i Girona, aquesta exposició promoguda pel Departament d’Empresa i Ocupació arriba a Lleida, on es podran conèixer, entre altres, els projectes de l’Associació Obrador Xisqueta (Pallars Sobirà), que porta a terme un projecte social que neix amb la finalitat de pagar a un preu just la llana dels ramats d’ovelles de raça Xisqueta que es troben al Pirineu, i de Pastoret (Sant Guim de Freixenet), una empresa familiar que innova en l’elaboració de productes làctics artesans en diferents varietats de postres, iogurts i formatges frescos.

El dia 19 de desembre a les 12 del matí tindrà lloc l’acte inaugural a càrrec del Sr.Ramon Farré, delegat del Govern de la Generalitat a Lleida i del Sr. Miquel Calçada, comissari del Tricentenari. L’exposició es podrà visitar fins al 10 de gener de 2015, al Claustre de l’Hemeroteca.

Us convidem a visitar-la!