Consulta les obres del dibuixant Alfons López a la Sala de col·lecció local

A la Sala de col·lecció local (2a planta) hi trobareu documents que parlen sobre la ciutat de Lleida i província, i també documents els autors dels quals són de la ciutat de Lleida i província.

Un d’aquests autors és l’Alfonso López (Lleida, 1950), periodista i dibuixant que ha publicat la seva obra a diaris com La Vanguardia, El Periódico, Diari de Barcelona, Avui, i més recentment a Público; revistes d’opinió com Oriflama, Canigó, o Mundo.

Ha creat i dirigit diferents publicacions i ha estat reconegut, al 2005, amb el premi Serra i Moret, i al 2011 amb el Premi Nacional de Còmic, ambdós de la Generalitat de Catalunya. També és secretari de l’associació per a la promoció de l’humor gràfic Tantatinta que promou la mostra anual CaricArt.

Recentment, la biblioteca ha pogut completar la seva bibliografia mitjançant compra de documents i donacions del propi autor. Així, els lectors que ho desitgin podran consultar i endur-se en préstec obres com “Máxima discreción”, “Mil vidas más”, o els seus llibres d’assaig polític en clau d’humor de la col·lecció “Pasen y vean”.

Podeu consultar la disponibilitat de les obres d’aquest dibuixant al catàleg ARGUS o bé, consultar-les o endur-vos-les en préstec amb el carnet de la Biblioteca.

Des d’aquí volem agraïr a l’Alfonso López la seva donació i col·laboració amb el manteniment de la col·lecció local i animar a tots els autors locals que ho desitgin a fer donació de la seva obra per incorporar-la al nostre fons.