La Biblioteca Pública de Lleida acull la XIX Biennal d’Art Contemporani Català

Aquesta mostra de joves artistes que itinerarà per tot Catalunya, està impulsada per Canals-Galeria d’Art, amb la col·laboració del Museu i l’Ajuntament de Sant Cugat, i el suport de la Generalitat de Catalunya i d’altres institucions públiques i privades. En el cas de la presentació a Lleida, compta amb la coorganització dels Serveis Territorials del Departament de Cultura.

Després d’una convocatòria àmpliament repartida de tot el territori català a la qual hi varen concórrer 68 artistes, el jurat va seleccionar vuit joves creadors com a exponents de les últimes tendències plàstiques a Catalunya, per la qualitat i excel·lència de les seves obres.

Els artistes són: Albert Arribas i Forcada (Blanes); Carles Azcón i Jutglà, (Cardedeu); Xiana Gómez i Díaz (Barcelona); Sergio Mesa i Fernández (Manresa); Míriam Rialp i Bonet (Santa Coloma de Queralt); Irene Solà i Sáez (Malla); Bernat Soler i Mañé (Vilanova i la Geltrú), i Ruth Sòria i Vidal (Badalona).

Les circumstàncies actuals feien molt difícil poder mantenir viva aquesta Biennal, que és la més antiga de l’estat espanyol, però s’ha aconseguit tirar-la endavant amb el suport d’intel·lectuals i determinades administracions públiques i privades, ja que s’ha considerat que l’art és un entramat que forma part de l’evolució de l’ésser humà, i més encara en aquests temps de crisi, on ens cal una reflexió dels valors.

Com a novetat d’aquest any, apostant per una obertura del procés i tot fent ús de les tecnologies al nostre abast, a l’exposició hi haurà una vídeo-instal·lació que permetrà consultar el total de les propostes que ha rebut la convocatòria i les obres seleccionades.

Cal destacar que la mostra actual ha evolucionat i s’ha adaptat a les noves tecnologies, de tal manera que tota la seva organització i coordinació s’està fent a través de les xarxes socials.

El catàleg i tota la informació de la Biennal és present al telèfon mòbil Apple i Android, d’on es pot descarregar de forma gratuïta. També es pot consultar a la xarxa a través de Facebook, Twitter, You tube, Flickr, Vimeo, Issuu…. i a la web.

La inauguració està prevista pel dia 3 de febrer a les 19 h i l’exposició es podrà veure al Claustre de l’Hemeroteca del 3 al 28 de febrer de 2015.