Tria i Remena i Redistribució de documents, o què fem amb les donacions dels nostres usuaris

La Biblioteca accepta donacions dels seus usuaris tenint en compte els següents criteris: que siguin documents actuals (llibres, CD o DVD), obres sobre Lleida o d’autors lleidatans i també col·leccions complertes. Però davant de la impossibilitat d’incorporar totes aquestes donacions al seu fons ha sorgit l’espai “Tria i remena” i el servei de “Redistribució de documents”.

L’objectiu és optimitzar l’ús dels materials rebuts, tant per a completar la col·lecció de la biblioteca com per augmentar l’oferta de lots per a clubs de lectura. Els documents que la biblioteca no selecciona per a la incorporació es divideixen en tres parts:

*Tots els materials en mal estat es llencem directament en un contenidor de paper.

• *Al servei de Redistribució de documents es guarden els que es consideren d’interès per a altres biblioteques públiques, d’escoles, d’instituts, de residències, etc, que ens visiten i fan la seva tria.
  • *A l’espai Tria i Remena es posen els documents a disposició dels usuaris perquè puguin endur-se’ls de forma gratuïta.

Durant l’any 2014 la Biblioteca ha rebut en donació aproximadament uns 11300 documents, dels quals 2535 han passat a formar part del seu fons, 3744 s’han redistribuït a altres entitats i 3827 s’han posat a disposició dels usuaris a l’espai “Tria i Remena”. La resta, s’han desestimat.

Les entitats que han utilitzat el servei de Redistribució de documents durant l’any 2014 són les següents:

• Aula hospitalària de l’Hospital Arnau de Vilanova (Lleida)
  • Centre Cívic l’Ereta (Lleida)
  • Centre Obert de Ponent (Lleida)
  • CREU ROJA Joventut (Lleida)
  • Marato de la Sang (Lleida)
  • DOWN Lleida
  • El Trull, Espai jove d’Alguaire
  • Escola Alba (Corbins)
  • Escola Dr. Serés (Aplicat)
  • Escola La Mitjana (Lleida)
  • Espai IMAGINA (Lleida)