La Biblioteca acull diversos actes de ‘Mequinensa, capital’

Sota aquesta denominació genèrica, l’Ajuntament de Mequinensa i els Serveis Territorials de Cultura a Lleida agrupen un seguit d’activitats que es desenvoluparan durant el mes de març, a diferents espais lleidatans i que volen retre homenatge a tres grans homes de cultura mequinensans: l’escriptor i periodista Edmon Vallès, el músic i compositor José Soler Casabón i l’escriptor Jesús Moncada.

Concretament, la Biblioteca acollirà els següents actes durant l’última setmana de març:

Dimarts, 24 de març, 19h. Sala d’actes. Projecció del curtmetratge “Mequinensa emergida”.
Parlaments institucionals, a càrrec de: Josep Borrell, director dels SSTT de Cultura i Magda Gòdia, alcaldessa de Mequinensa.
Inici de l’acció pictòrica de Josep Nicolau al Claustre de l’Hemeroteca.

Dimecres, 25 de març, 19 h. Sala d’actes. “Edmon Vallès, reporter polític”.
Conferència-col.loqui a càrrec de Pep Mòdol i Ramon Boleda, amb presentació de Josep Maria Castelló.
Mostra d’obres i documents sobre Edmon Vallès.

Dijous, 26 de març, 19 h. Sala d’actes. “José Soler Casabón: un músic dins de les avantguardes parisenques”.
Conferència-concert a càrrec Jordi Estruga i del pianista Carles Marigó.

Divendres, 27 de març, 19 h. Claustre de l’Hemeroteca. “Jesús Moncada. La veu viva”.
Lectura de textos de Jesús Moncada a càrrec dels grups de lectura de la Biblioteca Pública de Lleida i de Mequinensa.
Jesús Moncada: l’obra i els contextos, a càrrec de Marc Biosca.
Representacions teatrals breus a partir de textos de Moncada, per part de la companyia Garbinada, de Mequinensa, i de Remember Company, d’Alcarràs.

El programa es completa amb tres exposicions a diferents espais de la ciutat de Lleida, descarregueu-vos al següent enllaç:

Programa Mequinensa, Capital

Us convidem a participar a les activitats programades en aquest cicle!