La Biblioteca acull l’exposició “Pagès editors: 25 anys llegint junts”

Pagès Editors celebra enguany el seu vint-i-cinquè aniversari. Per commemorar-ho, l’editorial ha dissenyat una exposició itinerant que mostrarà la història dels més de 2.700 llibres que s’hi han publicat.

L’exposició, formada a base de paraules, fotografies, dibuixos, objectes, espais i obres d’art, explica la història d’una de les empreses editorials més emblemàtiques de Catalunya a través de diferents racons. En primer lloc, el visitant s’hi trobarà aquells objectes relacionats amb l’ofici d’editar i imprimir: des d’un llibre acabat, fins als fulls originals escrits de la mà dels autors. També hi haurà un conjunt de 12 panells que relaten la història de Pagès editors i un conjunt de dibuixos que mostren el procés, fase per fase, de com té lloc l’elaboració d’un llibre. El visitant podrà gaudir de la zona de lectura, on hi trobarà fragments d’una seixantena de llibres editats per aquesta editorial. Finalment, hi haurà vuit mòduls amb els originals de 15 obres de l’artista Jordi Sàbat, concebudes com un homenatge a l’escriptura, el llibre i lectura.

La mostra Pagès editors: 25 anys llegint junts s’inaugurarà el pròxim 7 d’abril a les 19:30 de la tarda al Claustre de l’hemeroteca de la Biblioteca Pública de Lleida i es podrà veure fins el dia 29. Posteriorment, l’exposició recorrerà les principals biblioteques del territori català.

Us convidem a visitar-la!