Mostra bibliogràfica de Manuel de Pedrolo a l’Àrea de Col·lecció Local

En motiu del 25è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo, podreu trobar a l’Àrea de Col·lecció Local una mostra de novel·les de l’autor. I també podreu agafar la guia bibliogràfica que hem elaborat.

Manuel de Pedrolo, nascut a l’Aranyó el 1918, va ser un dels autors més prolífics de la literatura catalana del segle XX. Va escriure novel·les, contes, teatre, poesia i narrativa en general. L’any 1979 va rebre el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes.

La seva obra més coneguda és Mecanoscrit del segon origen, una novel·la de ciència ficció dirigida a tots els públics, però més especialment al públic juvenil. La novel·la explica la història de l’Alba i el Dídac, dos nens de 14 i 9 anys respectivament que sobreviuen un atac extraterrestre que elimina a la major part de la població terrestre. Durant els propers quatre anys, intentaran sobreviure en un món completament destruït i sentar les bases pel renaixement de la societat.

Altres novel·les que podreu trobar a l’expositor: Acte de violència, Balanç fins a la matinada, Cendra per Martina, Totes les bèsties de càrrega, entre altres.

A més d’escriptor, Manuel de Pedrolo esdevingué un referent ideològic i intel·lectual de l’esquerra independentista.