Programació d’activitats: del 20 al 26 d’abril

Dilluns 20 d’abril
Presentació del llibre La nena que volia ser la Lluna, escrit per noranta-sis nens i nenes de quatre a tretze anys de diferents escoles de Lleida que fan l’activitat extraescolar de teatre. Presentació a càrrec de Ferran Farré, professor, Jordi Villacampa, coordinador del projecte i Eulàlia Pagès, editora. Hi haurà una petita lectura del llibre per part d’alguns dels nens autors, amenitzada amb la música del pianista David Pradas. En acabar l’acte es farà una representació de l’obra “La nena que volia ser la Lluna”, basada en el llibre. Activitat complementària a l’exposició “25 anys llegint junts”, de Pagès editors. Ho organitza: Pagès editors. Horari: 18 h. Lloc: Sala d’actes.

Dimarts 21 d’abril
Curs d’alfabetització informàtica per a participants dels programes d’ocupació de Creu Roja Lleida. Ho organitza: Creu Roja Lleida. Horari: 10 h. Lloc: Aula de formació.

Hora del conte. Contes per treballar l’adopció, a càrrec dels alumnes de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida. Cal inscripció prèvia a través del correu bplleida.cultura@gencat.cat.
Ho organitzen: Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Bebeteca.

Dimecres 22 d’abril

Lliurament de premis del II Concurs de contes en llengua catalana del SLC de català de Lleida. Ho organitza: Consorci per a la Normalització Lingüística – CNL de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Sala d’actes.

3a Revetlla de Sant Jordi
Hora del conte. La llegenda de Sant Jordi i contes sobre llibres,
a càrrec de Meritxell Morera. Adreçat a nens i nenes de 3 a 8 anys. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.

Balla’m un llibre
Presentació de la coreografia “Un instant”
, basada en la novel•la de Pep Coll Dos taüts negres i dos de blancs, a càrrec de la companyia Mou-lo.
Coreografia de Maria Mora. Intèrprets: Isaac Forns i Maria mora (dansa), Jordina Millà (musica). Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida, amb el suport del Departament de Cultura i l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya. Horari: 19 h. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.

Lectura dramatitzada d’alguns fragments de l’obra de Pep Coll Dos taüts negres i dos de blancs, a càrrec de la companyia deBeLló. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 19’30 h. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.

A partir de les 19 h els actes comptaran amb interpretació en llengua de signes amb la col•laboració de “Deixa’ns signar”.

Divendres 24 d’abril

Reserva d’espai. Escola Sant Josep de Calassanç.Horari: 10 h.

Reserva d’espai. Col•legi Episcopal. Horari: 11 h.

Grup de lectura virtual de novel•la contemporània
Debat virtual entorn l’obra Com una novel•la, de Daniel Pennac.
Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/20). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida.
De l’1 al 30 d’abril de 2015.

Exposicions

“25 anys llegint junts”. Exposició commemorativa del 25è aniversari de Pagès editors, que mostra la història d’aquesta editorial i dels més de 2700 llibres que ha publicat. Ho organitza: Pagès editors. Hi col•labora: Departament de Cultura. Serveis Territorials a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.
Calendari: del 7 al 29 d’abril de 2015.

La Biblioteca Pública de Lleida no es fa responsable de les anul•lacions dels actes programats per entitats organitzadores alienes a la Biblioteca.