Les 7 vides dels llibres, o, què fem amb les donacions que no s’incorporen al fons

Ja fa uns anys que la Biblioteca va posar en marxa el servei de recollida de donacions i redistribució de documents mitjançant el qual es gestiona les donacions de llibres i altres documents que fan els usuaris a la Biblioteca. Una part d’aquestes donacions s’incorpora a la col·lecció de la Biblioteca, i el material que no s’incorpora es posa a disposició d’associacions i entitats i del públic en general a través del servei “Tria i remena”. La finalitat és poder donar una nova vida als materials que la Biblioteca no pot incorporar, majoritàriament llibres, ja sigui formant part de biblioteques d’altres centres o a través d’altres usos.

El cas que us donem a conèixer avui és el de l’artista lleidatà Josep Maria Alarcón, que va venir al “Tria i remena” cercant material per al seu nou projecte “Ex-libris”. El Josep Maria es va endur uns quants llibres per crear escultures i el resultat és el que podeu veure a la fotografia. Els llibres prenen una nova dimensió i protagonisme en aquesta instal·lació anomenada “Universia”.

Josep Maria Alarcón (Granada, 1958), viu a Lleida des de fa més de trenta anys i la seva activitat professional està lligada al món de les Belles Arts, com a pintor artístic i com a professor de l’Escola de Belles Arts. Ha exposat la seva obra arreu del món. Actualment la seva última creació es pot veure al Centro de Cultura Contemporánea de Mijas, després d’haver-se exhibit a Nova York.

Des de la Biblioteca estem molt contents de poder donar noves oportunitats als llibres i que algunes d’aquestes oportunitats siguin tant artístiques com aquesta!