Programació d’activitats: del 4 al 10 de maig

Dilluns 4 de maig

Cicle de clàssics del cinema infantil en català. Projecció de la pel•lícula “Martina i els ratolins”, del director Jannik Hastrup. Durada: 60 min. Adreçat a nens i nenes a partir de 3 anys acompanyats d’un adult. Cal recollir invitació a l’Àrea infantil i juvenil. Màxim 4 invitacions per adult. Places limitades. Ho organitza: Drac Màgic i Biblioteca Pública de Lleida, amb el suport del Departament de Cultura i l’Obra Social de “la Caixa”. Horari: 18 h. Lloc: Sala de projeccions.

Dimarts 5 de maig
Curs d’alfabetització informàtica per a participants dels programes d’ocupació de Creu Roja Lleida. Ho organitza: Creu Roja Lleida. Horari: 10 h. Lloc: Aula de formació.

Inauguració de l’exposició “Imatges per al record. La Gran Guerra en postals (1914-1918)”. Ho organitza: Serveis Territorials de Cultura a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Hi col•labora: Fundació Antigues Caixes Catalanes – BBVA. Horari: 13 h. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.

Hora del conte. Contes per treballar l’amistat, a càrrec dels alumnes de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida. Adreçat a nens i nenes de 3 a 8 anys. Cal inscripció prèvia a través del correu bplleida.cultura@gencat.cat.
Ho organitzen: Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Bebeteca.

“Escoltem… música rock”. Segona i última sessió d’aquest cicle d’audicions sobre aquest gènere musical sorgit a mitjans dels anys 50 del segle XX, els seus precedents i les seves conseqüències fins als nostres dies. A càrrec de David Esterri “Lo pardal roquer”. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Sala d’actes.

Dimecres 6 de maig

Xerrada amb les ludoteques de l’Ajuntament. Horari: 16 h.

Tertúlia literària. Ho organitza: Grup de tertúlia literària. Coordina: Isabel Baró. Horari: 18 h. Lloc: Vestíbul de l’Àrea de Col•lecció Local.

Dijous 7 de maig
Seminari KNKTA’T. Participació juvenil i eines TIC. Adreçat al personal de la Coordinació Territorial de Joventut. Ho organitza: Coordinació Territorial de Joventut. Horari: 10 h. Lloc: Aula de formació.

“Perspectives municipalistes sobre serveis públics a Lleida”. Taula rodona amb representants de les organitzacions polítiques ERC, ICV, Crida per Lleida i Comú de Lleida per explicar els seus models de serveis públics.
Ho organitza: Assemblea en Defensa dels Serveis Públics de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Sala d’actes.

Divendres 8 de maig

Reserva d’espai. Col•legi Santa Anna. Horari: 10 h i 11 h.

“Violència filioparental: quan els fills agredeixen els pares”. Conferència a càrrec de Fran Rojas, educador social i docent de l’Associació Formació i Desenvolupament. Cal inscripció prèvia a DIXIT Lleida (telèfon: 973 70 36 63). Ho organitza: Centre de documentacíó de Serveis Socials DIXIT. Horari: 12 h. Lloc: Sala d’actes.

Grup de lectura virtual de novel•la contemporània
Debat virtual entorn l’obra Orgull i prejudici de Jane Austen.
Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/20). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida.
De l’1 de maig al 30 de juny de 2015.

Exposicions
“Imatges per al record. La Gran Guerra en postals (1914 – 1918)”. Exposició que mostra reproduccions de postals propagandístiques de la Primera Guerra Mundial junt amb d’altres documents i textos explicatius, amb la finalitat d’evocar el conflicte de manera gràfica. Ho organitza: Serveis Territorials de Cultura a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Hi col•labora: Fundació Antigues Caixes Catalanes – BBVA. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.
Calendari: del 5 al 29 de maig de 2015.

“Música i art”. Exposició que mostra els treballs dels alumnes de Batxillerat artístic del Col•legi Episcopal. Ho organitza: Col•legi Episcopal. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.
Calendari: del 4 al 30 de maig de 2015.

La Biblioteca Pública de Lleida no es fa responsable de les anul•lacions dels actes programats per entitats organitzadores alienes a la Biblioteca.