La Biblioteca acull l’exposició “Imatges per al record. La Gran Guerra en postals (1914-1918)”.

L’any 2014 es va donar el tret de sortida a milers d’actes commemoratius que, arreu del món, van evocar l’inici del centenari —el 28 de juliol de 1914— de la més mortífera de les conflagracions: la Gran Guerra o Primera Guerra Mundial (1914-1918), un conflicte bèl·lic d’abast planetari en què van intervenir uns 70 milions de combatents i que va causar prop de 9 milions de víctimes.

Des de la Biblioteca ens sumem a aquesta commemoració acollint l’exposició “Imatges per al record. La Gran Guerra en postals (1914-1918)” que mostra reproduccions de postals propagandístiques de la Primera Guerra Mundial, junt amb d’altres documents i textos explicatius. A través de les imatges es poden conèixer aspectes de la Gran Guerra en diferents camps d’operacions, amb la finalitat d’evocar d’una manera ben gràfica el conflicte i de permetre a l’espectador reflexionar sobre l’absurditat de la guerra i sobre les seves tràgiques conseqüències.

Aquesta exposició, produïda per la Fundació Antigues caixes catalanes – BBVA, arriba a Lleida gràcies als Serveis Territorials de Cultura i la Biblioteca, que conjuntament han programat diverses activitats complementàries:

-Dimecres 13 de maig, 19 h. Sala d’actes. “Els lleidatans a la Gran Guerra”, conferència a càrrec de Joan Esculies, doctor en història i escriptor.
-Dimecres 20 de maig, 18 h. Sala de projeccions. Projecció de la pel·lícula “Senderos de gloria”, del director Stanley Kubrick. Durada: 90 min.
-Durant tot el periode expositiu. Mostra del fons de la Biblioteca sobre la 1a Guerra Mundial.

L’exposició es podrà veure fins el 30 de maig de 2015 al Claustre de l’Hemeroteca.

Us hi esperem!