Programació d’activitats: del 18 al 24 de maig

Dilluns 18 de maig

Teatre llegit: taller participatiu de lectura expressiva en veu alta. Coordina: Jaume Belló, director de teatre, dramaturg i professor d’interpretació de l’Aula de Teatre de Lleida. Per assistir-hi cal inscripció prèvia al correu bplleida.cultura@gencat.cat. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Col•labora: Companyia impreVISIBLES. Horari: 18 h. Lloc: Sala de projeccions.

Presentació del llibre Bienvenido al mágico libro de los poemas, de Joana Bravo. Ho organitza: Editorial Círculo Rojo. Horari: 19 h. Lloc: Sala d’actes.

Dimarts 19 de maig

Cloenda de la temporada de l’Hora del Conte. “La veritable llegenda d’en Jordi, la Margarida i el drac golafre”, a càrrec de la companyia Arrencacebes. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.

Lliurament de premis del 6è Concurs de Relats de la FCVS-Unitat territorial Lleida. Ho organitza: Federació Catalana de Voluntariat Social. Horari: 19 h. Lloc: Sala d’actes.

Dimecres 20 de maig

Projecció de la pel•lícula “Senderos de gloria” del director Stanley Kubrik. Activitat complementària a l’exposició “Imatges per al record. La Gran Guerra en postals (1914-1918)”. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Sala de projeccions.

Trobada del grup de lectura de novel•la històrica entorn l’obra La punyalada, de Marià Vayreda. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Vestíbul de l’Àrea de Col•lecció Local.

Dijous 21 de maig

Visita escolar. CEIP Joc de la bola. Horari: 10 h.

Visita escolar. CEIP Joc de la bola. Horari: 11 h.

Taller d’iniciació a la informàtica i a internet, a càrrec d’Eduard Montori, informàtic.
Adreçat a usuaris sense coneixements d’informàtica. Cal inscriure’s prèviament a l’Àrea d’Audiovisuals (1a planta). Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 18 h. Lloc: Aula de formació.

Divendres 22 de maig
Jornada formativa sobre irregularitat sobrevinguda i accés a la nacionalitat. A càrrec de Ricard Domínguez Ayuda, tècnic de la DG per a la Immigració. Adreçat a professionals, tècnics de consells comarcals, sindicats, o altres que es dediquen a l’assessorament en l’àmbit d’estrangeria. Informació i inscripcions: 973703640. Ho organitza: Direcció General per a la Immigració, Àrea Territorial de Ponent i l’Alt Pirineu i Aran. Horari: 10 h. Lloc: Sala d’actes.

Reserva d’espai. Escola bressol Magraners. Horari: 10 h.

Reserva d’espai. Escola bressol La Pupusa. Horari: 11 h.

Dissabte 23 de maig
Audició del departament de vent i música moderna a càrrec dels alumnes de l’Escola de música Arts Musicals. Ho organitza: Escola de música Arts Musicals. Horari: 10 h. Lloc: Sala d’actes.

Inauguració i customització del centre d’interès “Fil i agulles” a càrrec de La Guerrilla del Gilda. Ho organitza: La Guerrilla del Gilda i Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 10’30 h. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.

Trobada del grup de lectura de novel•la contemporània entorn l’obra El club de lectura del final de tu vida, de Will Schwalbe. Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 11 h. Lloc: Vestíbul de l’Àrea de Col•lecció Local.

Grup de lectura virtual de novel•la contemporània

Debat virtual entorn l’obra Orgull i prejudici de Jane Austen.
Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/20). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida.
De l’1 de maig al 30 de juny de 2015.

Exposicions

“Imatges per al record. La Gran Guerra en postals (1914 – 1918)”. Exposició que mostra reproduccions de postals propagandístiques de la Primera Guerra Mundial junt amb d’altres documents i textos explicatius, amb la finalitat d’evocar el conflicte de manera gràfica. Ho organitza: Serveis Territorials de Cultura a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Hi col•labora: Fundació Antigues Caixes Catalanes – BBVA. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.
Calendari: del 5 al 28 de maig de 2015.

“Música i art”. Exposició que mostra els treballs dels alumnes de Batxillerat artístic del Col•legi Episcopal. Ho organitza: Col•legi Episcopal. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.
Calendari: del 4 al 30 de maig de 2015.

La Biblioteca Pública de Lleida no es fa responsable de les anul•lacions dels actes programats per entitats organitzadores alienes a la Biblioteca.