Programació d’activitats: de l’1 al 7 de juny

Dilluns 1 de juny
Teatre llegit: taller participatiu de lectura expressiva en veu alta. Tercera sessió. Coordina: Jaume Belló, director de teatre, dramaturg i professor d’interpretació de l’Aula de Teatre de Lleida. Per assistir-hi cal inscripció prèvia al correu bplleida.cultura@gencat.cat.
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida. Col•labora: Companyia impreVISIBLES. Horari: 18 h. Lloc: Sala de projeccions.

Audició de música de final de curs del CEIP FEDAC. Ho organitza: AMP CEIP FEDAC de Lleida. Horari: 19 h. Lloc: Sala d’actes.

Inauguració de l’exposició “IPCENA. 25 anys defensant el medi ambient”. Hi haurà una visita comentada a l’exposició. Ho organitza: IPCENA. Hi col•labora: Serveis Territorials de Cultura a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Horari: 19 h. Lloc: Claustre de l’Àrea Infantil i Juvenil.

Dimarts 2 de juny

Reserva d’espai. Llar d’infants del Col•legi Episcopal. Horari: 10 h.

Inauguració de la mostra CaricArt 2015 a Lleida, amb les exposicions “Butifarra! Vinyetes de la transició” i “Marika Vila. Veu de dona trencant estereotips”. Hi haurà una visita guiada a les dues exposicions a càrrec d’Alfons López, comissari de la mostra. A continuació hi haurà una taula rodona sobre l’humor gràfic durant la transició política a Ponent i l’aparició l’any 1979 de la revista satírica “Lleida és la Pera”. Intervencions: Josep M. Llop i Ramon M. Puig, arquitectes; Ramon Morell, economista i Juan Cal, periodista. Moderador: Alfons López, comissari de la mostra. Ho organitza: Associació Tantatinta, Serveis Territorials de Cultura a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida. Hi col•labora: Diputació de Lleida, Institut d’Estudis Ilerdencs. Horari 19 h. Lloc: Claustre de l’Hemeroteca i Sala d’actes.

Dimecres 3 de juny
Tertúlia literària. Ho organitza: Grup de tertúlia literària. Coordina: Isabel Baró. Horari: 18 h. Lloc: Vestíbul de l’Àrea de Col•lecció Local.

Dijous 4 de juny
Projecció del documental “Watershed: salvar el riu Colorado i explorar una nova ètica de l’aigua”. Activitat complementària a l’exposició IPCENA. 25 anys defensant el medi ambient. Ho organitza: IPCENA. Horari: 19’15 h. Lloc: Sala d’actes.

Grup de lectura virtual de novel•la contemporània
Debat virtual entorn l’obra Orgull i prejudici de Jane Austen.
Accés des de la plataforma virtual ReadGroups (http://www.readgroups.com/gencat/clubs/20). Cal inscripció prèvia a través del correu electrònic bplleida.cultura@gencat.cat
Ho organitza: Biblioteca Pública de Lleida.
De l’1 de maig al 30 de juny de 2015.

Exposicions

“IPCENA. 25 anys defensant el medi ambient. Exposició que fa un repàs a les activitats que han marcat la història d’IPCENA i de la defensa del medi ambient, a les comarques de Lleida i a Catalunya. Ho organitza: IPCENA, Serveis Territorials de Cultura a Lleida i Biblioteca Pública de Lleida.
Lloc: Claustre de l’Àrea Infanti i Juvenil.
Calendari: de l’1 de juny al 4 de juliol de 2015.

Mostra CaricArt 2015
“Butifarra! Vinyetes de la transició”
. Exposició que commemora els 40 anys de la fundació de la revista i l’Equip “Butifarra!”.
“Marika Vila. Veu de dona trencant estereotips”. Mirada cronològica sobre diversos treballs de l’autora, que es va obrir pas en un àmbit minoritari i, sobretot, masculí, aportant una nova visió clarament feminista.
Lloc: Claustre de l’Hemeroteca.
Calendari: del 2 de juny al 28 d’agost de 2015.

La Biblioteca Pública de Lleida no es fa responsable de les anul•lacions dels actes programats per entitats organitzadores alienes a la Biblioteca.