Resum de la primera temporada del cicle “Els 10 de… Tertúlies literàries amb escriptors lleidatans”

Aquesta primavera, la Biblioteca Pública de Lleida ha posat en marxa una nova activitat on els autors locals són els protagonistes.

Els 10 de… Tertúlies literàries amb escriptors lleidatans” consisteix en una sèrie de trobades mensuals de petit format en els quals diversos autors locals presenten i comenten la seva obra i ofereixen les seves 10 recomanacions literàries imprescindibles als assistents. El cicle està coordinat i conduït per la periodista Anna Sáez, que s’encarrega d’establir diàleg amb l’autor sobre la seva obra i modera el torn de preguntes, de manera que es fomenti la tertúlia entre els autors i els lectors.

En aquest inici del cicle, hem comptat amb la visita de tres autors amb una àmplia trajectòria i que han obtingut diversos reconeixements en les seves obres: Emili Bayo, Jaume Pont i Francesc Serés. Amb ells, hem pogut parlar de com van començar la seva carrera com a escriptors, què els va inspirar a crear les seves obres, com és la seva rutina de treball… i fins i tot ens han confessat algunes anècdotes viscudes!

Les sessions es complementen amb una petita guia bibliogràfica elaborada per la Biblioteca, on s’hi pot trobar una petita biografia de l’autor, una selecció de les seves obres i el llistat dels 10 títols imprescindibles que recomanen com a lectors. Totes aquestes guies es poden consultar a l’apartat Col·lecció digital de la nostra pàgina web.

I en acabar la sessió, tothom qui ho desitgi, es pot endur en préstec alguna de les obres de l’autor o alguna de les seves recomanacions.

L’activitat ha tingut una bona acollida de públic, i entre les tres sessions hi han assistit un total de 85 persones. Per part dels autors també ha estat gratificant, ja que han pogut apropar-se als seus lectors.

El cicle es reprendrà a la tardor, amb les visites de Pere Rovira, Llorenç Capdevila i Rosa Fabregat, i amb voluntat de continuar per poder conèixer el màxim d’escriptors lleidatans possible.

Us hi esperem!

Més informació a l’apartat d’activitats de la web de la Biblioteca.

Vídeos al CanalBib Lleida Youtube: Jaume Pont.