Pep Coll serà l’ “homileta” de la propera Fira del Llibre del Pirineu

Pep Coll, escriptor “De capçalera” de la Biblioteca, serà l’encarregat de llegir l’homilia laica 2015 a la Fira del Llibre del Pirineu que se celebra el primer cap de semana de setembre a la localitat d’Organyà.

L’escriptor de Pessonada, un dels grans de la literatura catalana i amb una consolidada trajectòria literària, ha estat mereixedor de diversos premis per la seva darrera obra, Dos taüts negres i dos de blancs. Des del 23 d’abril de 2014 forma tàndem amb la nostra biblioteca en el projecte “De capçalera”, que promou la col·laboració entre els escriptors i les biblioteques a través del reconeixement dels autors i la relació de proximitat que aquests tenen amb les biblioteques.

La Fira del Llibre del Pirineu és un esdeveniment literari organitzat a la vila d’Organyà des de l’any 2003, i és a l’any 2005 a proposta de l’escriptor Albert Vilaró, quan s’introdueix la figura de l’escriptor que llegeix una homilia laica (“homileta”). Tot i que el terme “homileta” no figura en el diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans, és la denominació més adequada per a referir-se a una persona que fa homilies. El mot és d’origen grec i es troba documentat en alguns estudis lingüístics relatius a les Homilies d’Organyà.

Des de la Biblioteca felicitem al Pep Coll per aquest nou “nomenament” i us animem a visitar la Fira, i com no, a conèixer l’obra del nostre escriptor De capçalera si és que encara no la coneixeu.