Mecanoscrit del segon origen

Mecanoscrit del segon origen (1974) és l’obra més llegida de Manuel de Pedrolo i ha esdevingut tot un referent del gènere de la ciència ficció juvenil. Aquesta obra ha estat traduïda al castellà, al neerlandès, al basc, al gallec, al francès, al romanès i al portuguès i durant la temporada 1985-1986 fou portada a la televisió per mitjà d’una sèrie produïda i emesa per Televisió de Catalunya.

Aquest octubre, en el marc de la 48a edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges, s’estrenarà la seva adaptació cinematogràfica.

La pel·lícula, sota el títol de Segon origen, va ser impulsada per Bigas Luna, però va quedar interrompuda arran de la mort del director l’any 2013.
Finalment el cineasta lleidatà Carles Porta, també implicat en el projecte, va acabar assumint la direcció de la pel·lícula  i tirant endavant el rodatge.

El llargmetratge està produït per Antàrtida Produccions i protagonitzat per Rachel Hurd-Wood, Andrés Batista, Sergi López, Marieta Orozco i Ibrahim Mané.

A la Sala local de la Biblioteca Pública de Lleida podeu trobar una mostra de les obres de Manuel de Pedrolo, i varis exemplars prestables del Mecanoscrit del segon origen.

La pel·lícula, sota el títol de Segon origen”, va ser impulsada per Bigas Luna, però va quedar interrompuda arran de la mort del director l’any 2013.

Finalment el cineasta lleidatà Carles Porta, també implicat en el projecte, va acabar assumint la direcció de la pel·lícula i tirant endavant el rodatge.

La pel·lícula, produïda per Antàrtida Produccions, està protagonitzada per Rachel Hurd-Wood, Andrés Batista, Sergi López, Marieta Orozco i Ibrahim Mané.

<!–[if !mso]> <! st1:*{behavior:url(#ieooui) } –>