Cada mes, projecció d’un documental a la biblioteca!

El Documental del Mes és la branca de distribució del Festival Internacional de Cinema Documental DocsBarcelona. Va néixer el 2005 amb l’objectiu d’apropar els documentals als espectadors més enllà de les ocasions puntuals que ens brinden els festivals i fora de les grans capitals.

A partir d’aquest mes de gener es projectarà a la nostra biblioteca un documental seleccionat/premiat als principals festivals de cinema.

El primer documental que projectarem el dia 11 de gener serà: Grècia: Reinventar-se per sobreviure d’Elena Zervopoulou. Any 2014. Duració: 78 minuts.

Argument: En Giorgos, sense sostre arran de la depressió econòmica, lluita per reconstruir la seva vida; al mateix temps, l’Ilias s’implica en el grup d’activistes del “moviment de la patata” per fer front a les grans cadenes d’alimentació a través de la solidaritat i la democràcia directa; en Grigoris, en canvi, decideix marxar de la ciutat amb la seva família buscant una vida millor al camp. Mentre la crisi segueix ampliant les desigualtats arreu d’Europa, el coratge d’aquests tres personatges ens recorda que les persones podem canviar la nostra realitat diària.
Pot ser aquesta crisi una oportunitat de reinventar-nos a nosaltres mateixos i com a societat?

Podeu consultar el calendari de les properes sessions a l’apartat Activitats de cinema i música de la pàgina web de la biblioteca.

Les projeccions es faran a la Sala de projeccions audiovisuals (planta baixa), a les 18h. L’entrada és gratuïta i l’aforament limitat [no es poden reservar seients].