La biblioteca acull l’exposició “Pau Guimet. L’editor noucentista de Lleida (1906-1988)”

Durant els mesos de març i abril es podrà veure a la Biblioteca Pública de Lleida l’exposició “Pau Guimet. L’editor noucentista de Lleida (1906-1988)”, una mostra que vol divulgar la figura d’aquest periodista, impressor/editor i llibreter lleidatà en el seu compromís amb la cultura i el país.

La trajectòria  de Pau Guimet (1906-1989), d’origen humil i autodidacta, és representativa d’una generació que  va ser capaç de sobrevolar els límits d’un ofici i d’una educació minsa i que, amb molt de treball, amb coherència i amb passió, va tirar endavant  projectes culturals diversos  per fer de Lleida una ciutat més culta i més moderna en el primer terç del segle XX, època d’il•lusions i d’esperances en la Catalunya republicana, i en l’etapa fosca de la llarga postguerra franquista.

L’exposició, que ha estat impulsada per la filla de Guimet que actua com a comissària, i que compta amb el suport dels Serveis Territorials de Cultura a Lleida, pretén ajudar l’espectador a fer-se una composició de les circumstàncies en què es va desenvolupar la seva trajectòria compresa entre els anys de la dictadura de Primo de Rivera i la recuperació de la democràcia, i mostrar com des del seu ofici d’impressor va anar desplegant altres facetes.

L’exposició s’inaugurarà el dimecres 2 de març a les 19 h i romandrà al Claustre de l’hemeroteca fins el 28 d’abril.

Us convidem a visitar-la!