Us convidem a la conferència “Revisitant Simone de Beauvoir”

En el 30è aniversari de la seva mort, recordem a l’escriptora i filòsofa francesa Simone de Beauvoir, autora d´El segon sexe, un dels llibres de capçalera del feminisme. Qui va ser, quines obres va escriure i quin llegat ens ha deixat? Ens resulten encara útils les seves propostes o han perdut actualitat?

És important recordar que Simone de Beauvoir ha estat una de les figures més destacades del canvi social i simbòlic protagonitzat per les dones i el feminisme. Beauvoir va ser una de les intel·lectuals més visibles i influents des dels anys 1940 fins a la seva mort, el 1986. Es va convertir en un model de conducta, o millor, en un antimodel respecte als paràmetres tradicionals, per a moltíssimes dones. Les seves eleccions vitals es van reflectir en la seva escriptura íntima.

Tot això i més, ens ho explicarà M. Àngels Cabré, escriptora, traductora i crítica literària, activista en el terreny de la paritat en la cultura i directora de l’Observatori Cultural de Gènere.

La conferència tindrà lloc el dijous 17 de març a les 18.30 h, a la Sala d’actes.

Us hi esperem!