La biblioteca acull els concerts “Mestre Escartín: una vida de música”

Durant el mes de juny, tindran lloc a la biblioteca dos concerts que repassaran l’obra del músic lleidatà Francisco Escartín Ribera. En aquests concerts, presentats per Mari Bometon i José Antonio García Barranco, s’interpretaran diverses peces per a guitarra i acordió composades pel Mestre Escartín, a càrrec de diversos músics i grups musicals lleidatans.

escartin_programaNascut a Osca a l’any 1932, el Mestre Escartín ha estat professor de música des de l’any 1950, compositor, arranjador i lletrista, i és autor de nombroses composicions: l’himne a Santa Maria Teresa Jornet, filla d’Aitona (1973), amb motiu de la seva canonització; l’himne del Club Esportiu Gimenells (1980); al 1982 composa la cançó “L’Aplec del cargol”, que compta amb el reconeixement de la junta de l’Aplec, la sardana “Lleida a dojo”, el vals “Les Festes de Lleida, aquestes darreres a l’any 1987. També ha composat diverses peces per a l’Associació de la Festa de Moros i Cristians i diferents rondalles i tunes. Ha format a un bon grapat de professors i cantants lleidatans, i de conjunts musicals com “Els Ibaceta”, “Duendes Locos” o “Aquellos trio”.

(Font: http://miclleida.org/mestre-escartin/).

Aquest cicle de concerts ha estat impulsat pels familiars del Mestre Escartín i compta amb el suport dels Serveis Territorials de Cultura a Lleida i de la Biblioteca Pública de Lleida.

Dies: Divendres 10 i 17 de juny
Hora: 18 h.
Lloc: Sala d’actes de la Biblioteca Pública de Lleida (Rambla d’Aragó, 10).
Gratuït. Aforament limitat.

Us hi esperem!