La biblioteca acull l’exposició “Testigos del olvido”

Gausachs-banderola_printDel 7 de novembre al 18 de desembre la biblioteca acull Testigos del olvido, una exposició fotogràfica que proposa una mirada sobre vuit grans catàstrofes humanitàries oblidades que assolen el món, narrades en primera persona per vuit grans escriptors de la llengua castellana: Mario Vargas Llosa, Sergio Ramírez, Laura Restrepo, Juan José Millás, John Carlin, Laura Esquivel, Manuel Vicent i Leila Guerriero. La mostra es composa de 169 fotografies retratades magistralment per la càmera del fotoperiodista Juan Carlos Tomasi.

L’any 2011 l’Institut Cervantes de Madrid va inaugurar aquesta exposició impulsada per l’ONG Metges Sense Fronteres i El País i, posteriorment, es va poder veure a les diferents seus que aquesta institució té arreu del món. Ara arriba a Lleida, a la Biblioteca Pública, on es podrà veure del 7 de novembre al 18 de desembre al Claustre de l’Hemeroteca.

Per a complementar l’exposició, la biblioteca ha programat el cicle de cinema documental humanitari “Mirades sense fronteres”, que tindrà lloc els dies 14, 21 i 28 de novembre i en què es podran veure els següents films:

-14 de novembre. Access to the danger zone. Directors: Eddie Gregoor i Peter Casaer. Any 2012. Durada: 70 min. VO subtitulada al castellà.

-21 de novembre. Living in emergency. Director: Mark N. Hopkins. Any 2008. Durada: 93 min. VO subtitulada al castellà.

-28 de novembre. MSF (Un)Limited. Directors: Peter Casaer i Caroline Van Nespen. Any 2011. Durada: 53 min. Castellà.

En aquests documentals es mostra la tasca que realitza l’ONG Metges Sense Fronteres amb les poblacions vulnerables que necessiten ajuda urgent. Si bé la duresa d’algunes imatges pot ferir la sensibilitat de l’espectador, també el farà reflexionar amb més arguments sobre les situacions que es viuen durant les crisis humanitàries, des del punt de vista de la població afectada i també dels metges voluntaris.

Tots els documentals es podran veure a les 18 h a la Sala de projeccions (planta baixa).

Us convidem a visitar l’exposició i a participar al cicle de documentals!

Un pensament sobre “La biblioteca acull l’exposició “Testigos del olvido”

1. Retroenllaç: Cicle de cinema humanitari “Mirades sense fronteres” | Blog de la Biblioteca Pública de Lleida